کد خبر: ۷۱۹۹۳۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

هشدار هواشناسی درباره بارش شدید باران در سیستان وبلوچستان

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره‌کل گفت: از بعدازظهر امروز پنجشنبه موج جدید بارش‌های مونسون در ۱۱ شهرستان این استان آغاز می‌شود که موجب سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی برخی معابر خواهد شد.
هشدار هواشناسی درباره بارش شدید باران در سیستان وبلوچستان
آفتاب‌‌نیوز :

علی ملاشاهی اظهارداشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی بارش‌های همرفتی موج جدید، شهرستان‌های سرباز، راسک، نیکشهر، قصرقند، فنوج، جنوب ایرانشهر، بمپور، دلگان، مهرستان، سیب سوران و سراوان را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: پدیده‌های مخاطره آمیز این سامانه شامل بارش‌های رگباری، رعدوبرق و صاعقه، تندباد شدید لحظه‌ای و خیزش موقتی گردوخاک، سیلابی شدن معابر و پرآب شدن رودخانه‌های محلی است.

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: احتمال می‌رود در نتیجه سیلاب‌های این سامانه بارشی برای مدتی برخی مسیرهای ارتباطی روستایی که فاقد زیرساخت‌های مناسب هستند، بسته شود.

وی افزود: توصیه می‌شود در زمان بارش‌ها و برخورد صاعقه از رفت و آمد در فضای باز خودداری شود و کشاورزان بویژه نخل داران این مناطق اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز خسارت را در دستور کار قرار دهند.

ملاشاهی تصریح کرد: بارش‌های مورد انتظار از نوع رگباری است که در بازه زمانی کوتاه اما با شدت زیاد می‌بارد که اثرات مخاطره آمیز آن برای کشاورزان ممکن است بیشتر باشد.

وی از ادامه وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان خبر داد و گفت: وزش این بادها همراه با گرد و خاک حداقل تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین