کد خبر: ۷۲۰۰۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

راه خروج از پاندومی کرونا چیست؟

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت:رعایت پروتکلها تا خارج شدن از پاندومی کرونا باید ادامه یابد.
راه خروج از پاندومی کرونا چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

علی احمد آقاپور بابیان اینکه در حال حاضر دو راهکار برای جلوگیری از ابتلا به کرونا وجود دارد، افزود: یکی از راهکارها واکسیناسیون است که خوشبختانه در کشور و به تبع آن در آذربایجان غربی سرعت گرفته است و دیگری رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک است که تا زمانی که این بیماری از حالت پاندومی خارج شود،باید ادامه یابد.

وی ادامه داد: حتی کشورهایی که با زدن واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی را سهل گرفتند مثلا ماسک زدن را اختیاری کردند بعلت ورود سویه های جدید و جهش یافته دوباره کرونا در آن کشورها افرایش یافته است. بنابراین کرونا مشکل جهانی است تازمانی که این ویروس در سطح دنیا کنترل نشده و همه کشور تا حد بیش از ۷۰ درصد واکسیناسیون انجام ندادند باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

آقاپور با بیان اینکه حتی مردم یک کشور بطور کامل واکسن بزنند از کشورهای دیگر امکان ورود ویروس های جهش یافته دیگری نیز هست، گفت: باید کل مردم دنیا واکسن بزنند تا این بیماری از حالت پاندومی خارج شود.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به مزایای دریافت واکسن کرونا اظهار کرد: تزریق واکسن،میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از این ویروس را کاهش می دهد.

وی در خصوص علت واکنش و عوارض بعد از واکسیناسیون در برخی از افراد نیز اظهار کرد:میزان عوارض و شدت آن تابعی از عوامل مختلف از جمله ایمنی بدن فرد دریافت کننده دارد.

اقاپور در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص کاهش رغبت مردم برای استفاده از ماسک پس از گذشت قریب به ۱.۵ سال از شیوع کرونا، علت استفاده مردم از ماسک در شرایط فعلی را طولانی شدن اپیدمی کرونا، خستگی مردم، عادی انگاری و.. عنوان کرد و افزود: راه مقابله در شرایط فعلی رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک، شستشوی صحیح دست ها و فاصله گذاری اجتماعی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین