کد خبر: ۷۲۰۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

اتحادیه اروپا شرکت آمازون را نقره‌داغ کرد

نهاد نظارتی اتحادیه اروپا در اقدامی تنبیهی شرکت آمازون را به پرداخت جریمه بی‌سابقه ۸۸۶ میلیون دلاری محکوم کرد.
اتحادیه اروپا شرکت آمازون را نقره‌داغ کرد
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از شرکت آمریکایی آمازون نوشت که نهاد نظارتی بروکسل این غول فن‌آوری اطلاعات را به علت سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران ۸۸۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار جریمه کرده است. سخنگوی این شرکت اعلام کرده که علیه رأی ۱۶ ژوئیه (۲۵ تیر) «کمیسیون ملی حفاظت داده لوکزامبورگ» درخواست تجدیدنظر خواهد شد.

بر اساس مقررات اتحادیه اروپا، شرکت‌ها باید پیش از استفاده از اطلاعات کاربران، رضایت آنها را اخذ کنند و در غیر اینصورت با جریمه مواجه خواهند شد.

اواخر تیر نیز اعلام شد که فرانسه شرکت گوگل را به دلیل قصور در مذاکره با حسن نیت با رسانه‌ها درمورد استفاده از محتوای مطالبشان طبق قوانین کپی‌رایت اتحادیه اروپا، ۵۰۰ میلیون یورو (۵۹۳ میلیون دلار) جریمه کرده است.

ایزابلا دو سیلوا رئیس مرکز ملی رقابت فرانسه به خبرنگاران گفت که این بیشترین جریمه‌ای است که تاکنون از سوی این نهاد به دلیل کوتاهی یک شرکت از پایبندی به مقررات آن وضع شده است.

مرکز ملی رقابت فرانسه با صدور حکمی به این غول اینترنتی آمریکایی (گوگل) دستور داد به ناشران رسانه‌ای پیشنهاد جبران خسارت بابت استفاده از محتوای دارای حق کپی‌رایت دهد یا خطر پرداخت خسارت مضاعف ۹۰۰ هزار یورو در روز را پذیرا باشد.

اواخر پائیز پارسال نیز نهاد نظارتی فرانسه شرکت آمریکایی گوگل را به اتهام نقض مقررات سایبری این کشور ۱۱۸ میلیون دلار جریمه کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین