کد خبر: ۷۲۰۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

دادگاه مادریدی به داد رئال، بارسا و یووه رسید؛ سوپرلیگ زنده ماند؟

دادگاهی در اسپانیا، اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) را از اقدام تنبیهی علیه سه باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس منع کرد.
دادگاه مادریدی به داد رئال، بارسا و یووه رسید؛ سوپرلیگ زنده ماند؟
آفتاب‌‌نیوز :

در ماه آوریل ۱۲ باشگاه اروپایی تشکیل دهنده تورنمنت مستقلی موسوم به سوپرلیگ اروپایی از این پروژه شکست خورده حمایت کردند؛ ۶ باشگاه انگلیسی، اتلتیکو مادرید، آث میلان و اینترمیلان دیگر باشگاه‌های این فهرست ۱۲ تیمی را تشکیل می‌دادند.

یوفا در ادامه این باشگاه‌ها را به جریمه مالی محکوم کرد. در این بین، چندین منبع نزدیک به شبکه تلویزیونی ای‌اس‌پی‌ان از اقدام یوفا برای اعمال تنبیه انضباطی علیه سه تیم بارسا، رئال و یووه به عنوان سه باشگاه بنیانگذار این تورنمنت خبر دادند؛ این سه باشگاه باوجود تهدید یوفا از این تورنمنت و ایده، فاصله نگرفتند؛ در تنبیه‌هایی که یوفا برای آنان در نظر گرفته بود، دو سال محرومیت احتمالی از حضور در رقابت‌های اروپایی به چشم می‌خورد.

با این حال، این سه باشگاه پرونده را به دادگاهی در مادرید اسپانیا ارجاع داده و در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که یوفا وادار شده تا «اقدامانضباطی را علیه این سه باشگاه متوقف و مجازات‌ها و محدودیت‌های اعمال شده در مورد ۹ باشگاه دیگر را نیز رفع کند.»

این ۹ باشگاه باقیمانده در مجموع به پرداخت ۱۵ میلیون یورو جریمه به عنوان حسن نیت و اهدای آن در راستای توسعه فوتبال کودکان و پایه محکوم شده بودند. همچنین آنها به کسر پنج درصد از درآمدهایشان از قِبل تورنمنت‌های یوفا برای یک فصل محکوم شده‌اند؛ ضمن اینکه تعهد داده‌اند تا در صورتی که دوباره به تورنمنتی غیرقانونی ملحق شوند، ۱۰۰ میلیون یورو جریمه بدهند.

بارسا، رئال و یووه در تمایل خود برای راه‌اندازی این تورنمنت مصمم مانده و «خوآن لاپورتا» و «فلورنتینو پرز» روسای دو باشگاه اسپانیایی بارسا و رئال با این ادعا که برنامه‌ها و تورنمنت‌های کنونی یوفا به فوتبال آسیب می‌زند، به اعمال فشار برای راه‌اندازی سوپرلیگ اروپایی ادامه دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین