کد خبر: ۷۲۰۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶

المپیک توکیو؛ سقوط ۶ پله‌ای ایران در جدول توزیع مدال‌ها

ایران همچنان با تک مدال طلای تیراندازی، از جایگاه سی‌وچهارم به چهلم جدول توزیع مدال‌های المپیک توکیو نزول کرد و چین، ژاپن و آمریکا بدون تغییر سه جایگاه برتر را در اختیار دارند.
المپیک توکیو؛ سقوط ۶ پله‌ای ایران در جدول توزیع مدال‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگان ایران در نهمین روز بازی‌ها در سه رشته به میدان رفتند که بسکتبال امروز(شنبه) با شکست برابر تیم فرانسه از دور بازی‌ها حذف شد. ایران تنها در هفته نخست یک مدال توسط جواد فروغی در تپانچه گرفت.

در این روز چین با ۴۶مدال (۲۱طلا، ۱۳ نقره و ۱۲ برنز)، میزبان با ۳۰ نشان ( ۱۷ طلا، پنج نقره و هشت برنز) و آمریکا با ۴۶ مدال ( ۱۶ طلا، ۱۷ نقره و ۱۳ برنز) سه جایگاه نخست را همچنان در اختیار دارند.

روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور هم با ۱۱ طلا، ۱۵ نقره و ۱۱ برنز چهارمی خود را تداوم بخشید.

در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است. تاکنون در بین جایگاه مدالی زنان چین با (۱۱طلا، چهار نقره و ۶برنز) آمریکا (با ۹ طلا، ۱۱ نقره و هشت برنز) و ژاپن (با هشت طلا، یک نقره و۶ برنز) در جایگاه اول تا سوم قرار دارند. در بین جایگاه مدالی مردان، ژاپن با( هشت مدال طلا، سه نقره و دو برنز) چین با (هفت طلا، ۶ نقره، ۶ برنز) و آمریکا با (۷ طلا، ۳ نقره و سه برنز) جایگاه اول تا سوم جدول را در اختیار دارند.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر از اول مردادماه ۱۴۰۰ - (۲۳ جولای ۲۰۲۱) به میزبانی ژاپن آغاز شده و ایران با ٦٦ ورزشکار ١٠ زن و ٥٦ مرد در ١٦ رشته در آن حضور دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین