کد خبر: ۷۲۰۱۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
فقط و فقط باید ببریم

ایران - ژاپن؛ در انتظار مهم ترین بازی تاریخ والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران فردا در یک مسابقه سرنوشت‌ساز به مصاف ژاپن خواهد رفت.
ایران - ژاپن؛ در انتظار مهم ترین بازی تاریخ والیبال ایران
آفتاب‌‌نیوز :

المپیک توکیو برای تیم ملی والیبال ایران به رویایی ترین شکل ممکن آغاز شد؛ جایی که شاگردان ولادیمیر در برابر یکی از اصلی ترین شانس های مدال طلا یعنی لهستان قرار گرفتند و با ارائه یک نمایش کم نقص و فوق العاده حریف خود را بعد از پنج ست و یک بازی طولانی شکست دادند.

پس از پیروزی برابر لهستان حتی بسیاری ایران را شانس اول صدرنشینی این گروه می دانستند. ما در بازی دوم به راحتی موفق به پیروزی برابر ونزوئلا شدیم اما در ادامه شرایط به گونه ای که دلمان می خواست پیش نرفت.
تیم ملی والیبال ایران در بازی سوم خود به مصاف کانادا رفت که چیزی برای از دست دادن نداشت و برای زنده نگه داشتن شانس صعود خود تنها باید ایران را شکست می داد؛ همین اتفاق نیز رخ داد و کانادا با یک نمایش مقتدر و البته با استفاده از روز نه چندان خوب بچه های والیبال ایران در سه ست پیاپی به پیروزی رسید تا شرایط کمی پیچیده شود.

اما تیم ولادیمیر الکنو همچنان این شانس را داشت که با غلبه بر ایتالیا صعود خود را قطعی کند اما ایران دیروز مقابل ایتالیا شکست را پذیرا شد تا یک بار دیگر کار برای‌مان با اما و اگر کشیده شود.

حالا اما شرایط به گونه ای رقم خورده که تیم ملی والیبال ایران برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های المپیک فقط و فقط به برد برابر تیم میزبان یعنی ژاپن احتیاج دارد؛ ژاپن در حال حاضر با یک امتیاز بیشتر نسبت به ایران در رده چهارم جدول قرار دارد اما پیروزی در مسابقه فردا شرایط را برای ایران تغییر می‌دهد و حتی با توجه به بازی کانادا برابر تیم قدرتمند لهستان می‌توانیم امیدوار باشیم که بعد از برد برابر میزبان به عنوان تیم سوم راهی مرحله بعد شویم.

اما ژاپن نیز طی ماه‌های اخیر نشان داده که چه پیشرفت قابل توجهی داشته است. چندی پیش و در رقابت‌های لیگ ملت ها بود که ژاپن موفق شد به شکلی قاطعانه و در سه ست پیاپی ایران را شکست دهد. از طرفی آنها در مسابقاتی که شکست خورده اند هرگز دست و پا بسته نشان نداده اند بنابراین می‌توان گفت که تیم ملی والیبال ایران با یک چالش بسیار سخت روبرو است.

می‌توان گفت مسابقه فردا برای ژاپن مهم ترین بازی تاریخ والیبال ایران خواهد بود؛ یک رقابت مرگ و زندگی که بچه های والیبال ایران باید تمام توان خود را در آن به کار بگیرند تا به پیروزی رسیده و به چالش جذاب خود در المپیک توکیو ادامه دهند.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین