کد خبر: ۷۲۰۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶

کولاک جامائیکا؛ رکورد دومیدانی زنان شکست

ایلین تامپسون هراه، دونده جامائیکایی امروز رکورد جدیدی در المپیک در ماده 100 متر زنان به ثبت رساند.
کولاک جامائیکا؛ رکورد دومیدانی زنان شکست
آفتاب‌‌نیوز :

تامپسون هراه ساعتی قبل با درخشش در توکیو از عنوان قهرمانی خود در المپیک 2016 دفاع کرده و با رکوزرد شگفت انگیز 10.61 ثانیه از خط پایان گذشت. بدین ترتیب رکورد قبلی و 33 ساله المپیک معادل 10.62 ثانیه ای را که توسط فلورانس گریفیت جوینر در المپیک 1988 سئول ثبت شده بود، شکست.

همچنین این دونده جامائیکایی رقیب و هم تیمی خود شلی فریزر پرایس را با تنها 0.13 ثانیه اختلاف شکست داد. شریکا جکسون، دیگر دونده جامائیکایی، با زمان 10.76 ثانیه به مدال برنز دست یافت و هر سه سکوی مدال نصیب کشور جامائیکا شد.

این سومین مدال طلای المپیک تامپسون هره بود. این دوننده 29 ساله پنج سال پیش در مسابقات 100 و 200 متر المپیک ریو نیز مدال طلا گرفته بود. تامپسون هراه پس از مسابقه به خبرنگاران گفت: "من سالهای زیاد دیگری پیش رو دارم. من فقط 29 سال دارم، 30 ساله یا 40 ساله نیستم و هنوز فرصت زیادی پیش روی من است.

من با مصدومیت شدید سر و کار داشته ام. من همه نظرات منفی را خوانده و همه چیز را می بینم. برای متمرکز ماندن، باید خونسردی خود را حفظ کرد. همه شکست های خود را می پذیرم و از آنها به مثابه راهی برای افزایش انگیزه خود استفاده می کنم. من روی نتایج ضعیف و روزهای بد تمرکز نمی کنم و امروز از اتفاقات بد گذشته برای فتح مدال طلا استفاده کردم. من واقعا از این بابت خدا را شکر می کنم."

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین