کد خبر: ۷۲۰۲۶۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

ذالنوری: دولت رئیسی زیر میز مذاکرات نخواهد زد

دولت آقای رئیسی به دنبال توافق خوب است که منافع ملت را تامین کند. پیش بینی ما این است که دولت آقای رئیسی زیر میز مذاکرات نخواهد زد بلکه ما در قالب برجام حرکت می‌کنیم؛‌ البته برجامی که منافع ملت را تامین کند. هر جا برجام معایبش بر منافع ملت بچربد، طبیعی است که ملت اجازه نمی‌دهند که دولت آن مسیر را ادامه دهد.
ذالنوری: دولت رئیسی زیر میز مذاکرات نخواهد زد
آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی ذالنوری در مورد آینده مذاکرات وین گفت: دولت آقای روحانی نتوانست مذاکره را تمام کند. این گونه نبود که نگذارند یا فرصت نداشته باشد. مگر ۷ سال زمان کمی برای مذاکره بود آیا باید روز آخر کار را پیگیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای رئیسی و دولت وی اگر بخواهند برجام را اجرایی کنند از دولت روحانی نه‌تنها چیزی کم ندارد بلکه دارای ظرافت‌ها و باهوشی‌های بیشتری است و توانایی شناسایی بزنگاه‌هایی را دارد که ممکن است در این توافقات منافع ملت آسیب بخورد.

وی ادامه داد: تفاوت دولت آقای رئیسی و روحانی این است که دولت آقای روحانی به دنبال توافق به هر قیمتی بود اما دولت آقای رئیسی به دنبال توافق خوب است که منافع ملت را تامین کند. پیش بینی ما این است که دولت آقای رئیسی زیر میز مذاکرات نخواهد زد بلکه ما در قالب برجام حرکت می‌کنیم؛‌ البته برجامی که منافع ملت را تامین کند. هر جا برجام معایبش بر منافع ملت بچربد، طبیعی است که ملت اجازه نمی‌دهند که دولت آن مسیر را ادامه دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آقای رئیسی به دنبال این خواهد بود که منافع برجامی ملت را محقق کند. ملت هزینه‌های برجام را داده اما منافع آن را نگرفته است. آقای روحانی هزینه‌های برجام را از جیب ملت پرداخت کرد ولی نتوانست منافعی برای ملت بگیرد. هنر آقای رئیسی این است که از آن هزینه‌هایی که رفته است و رسیدی هم بابت آن گرفته نشده، منافع ملت را نقد کند. یعنی چک نسیه برجام را نقد کند.

ذوالنوری تاکید کرد: یقین بدانیم اگر قرار بوده در گذشته برجام منفعتی برای ملت داشته باشد در دولت آقای رئیسی نه تنها آن منفعت کاهش نخواهد داشت بلکه افزایش هم خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این که آیا در صورت تفاهم دو طرف، نیازی به تصویب توافق در مجلس است، گفت: اگر چارچوب کلی توافقات با منافع ملی سازگاری داشته باشد، بعد از این که در مورد مفاهیم کلی توافق شود مسیر تصویب آن در مجلس طی می‌شود، توافق به مجلس می‌آید و بعد از تصویب مجلس برای تایید نهایی به محضر مقام معظم رهبری خواهد رسید.

ذالنوری در مورد این که تا چه اندازه احتمال دارد از تیم مذاکره‌کننده فعلی در تیم مذاکره‌کننده دولت آقای رئیسی استفاده شود، گفت: اگر تیم مذاکره‌کننده فعلی این ظرفیت را داشت تا الان باید منافع ملی را محقق می‌کرد. این که بپرسیم آیا این تیم می‌تواند منافع را محقق کند، باید بگویم خیر. در واقع اگر این تیم کفایت لازم را داشت نتیجه آن کفایت را باید مردم استفاده می‌کردند اما این به معنی آن نیست که تیم مذاکره‌کننده دولت جدید از اطلاعات، تجارب، دستاوردها و پشت پرده‌هایی که تیم مذاکره‌کننده دولت آقای روحانی دارد استفاده نکند و آنها را کنار بگذارد بلکه از آنها استفاده می‌کند. اگر تیم مذاکره‌کننده قبلی بضاعت و امکانات و توانمندی‌هایی دارند با توجه به نگاه بازی که دولت رییسی دارد قطعا از توانمندی آنها استفاده می‌کند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
12
"دولت آقای روحانی نتوانست مذاکره را تمام کند"
شما ها درمجلس نگذاشتید وچوب لای چرخ دولت روحانی گذاشتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
1
7
دولت روحانی وظریف خیلی ازکارها را درمذاکرات انجام داده است وکارکمی باقی مانده است پس زیرمیز مذاکره زدن عقلانی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
6
فکر نمی کنکم که اصلا همچین قدرتی کسی داشته باشه که بزنه زیرش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
4
برجام با روحاني بده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین