کد خبر: ۷۲۰۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

کرونایی که دیگر هراس انگیز نیست!

این روزها گویی دیگر کابوس کرونا مثل قبل هراس انگیز نیست! در خیابان‌ها، کوچه پس کوچه‌های شهر، بازار، نانوایی‌ها، محل عرضه محصولات و بازارچه‌های محلی، مراکز آب‌گیری غوره و لیمو و ... همه و همه مردم بی‌مهابا در کنار هم بدون ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی زندگی مسالمت‌آمیزی دارند!
کرونایی که دیگر هراس انگیز نیست!
آفتاب‌‌نیوز :

این روزها گویی دیگر کابوس کرونا مثل قبل هراس انگیز نیست!، در خیابان ها، کوچه پس کوچه های شهر، بازار، نانوایی ها، محل عرضه محصولات و بازارچه های محلی، مراکز آب گیری قوره و لیمو و ... همه و همه مردم بی مهابا در کنار هم بدون ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی زندگی مسالمت آمیزی دارند!

در مصاحبه های مختلفی که با روسای مراکز درمانی ملایر داشتم همگی هشدار دادند که مردم باید بیش از گذشته رعایت کنند و از عادی انگاری شرایط بپرهیزند.

رئیس بیمارستان امام حسین ملایر(ع) از بستری بودن بیماران جوان در بخش مراقبت های ویژه خبر داد و افزود: کرونا با هیچکس شوخی ندارد و به سرعت و راحت " جان" می گیرد.

از سوی دیگر سخنگوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا کشور اعلام کرد: ۲۹ استان کشور درگیر کرونای دلتا هستند و رعایت پروتکل ها در کشور به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است

دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه هفتاد وهشتمین جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد افزود: اگر پروتکل ها به همین منوال رعایت شوند، تا یک هفته آینده ممکن است درگیر موج بسیار سهمگین تری شویم.

وی با بیان اینکه بر اساس الگوهای موجود در سطح دنیا، در افرادی که واکسن زده اند، میزان بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری پایین تر است، اظهارکرد: افراد بالای ۵۵ سال که اکنون سامانه برایشان باز شده، حتما برای واکسیناسیون ثبت نام کنند.

رئیسی به درگیری ۱۶۴ کشور در دنیا با ویروس دلتا اشاره و خاطرنشان کرد: در کشورهایی که درصد بالایی از واکسیناسیون را دارند، اما آمار ابتلا مجددا در آنها بالا رفته، شاید حاکی از آن باشد که واکسن زدن به تنهایی کافی نبوده و نیاز به رعایت دقیق پروتکل ها نیز هست.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۹ استان درگیر کرونای دلتا شده و میزان بستری و ورود به بیمارستان ها رو به افزایش است، گفت: با وجود هشدارها، هنوز هم عده زیادی به رستوران ها می روند، از سوی دیگر حتی افرادی که دُز اول واکسن را دریافت کرده اند، به دلیل قدرت سرایت بالای دلتا، مستعد ابتلا هستند.

واکسیناسیون برای مهار کرونا کافی نیست

استاندار همدان با تأکید بر اینکه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: واکسیناسیون به تنهایی برای مهار ویروس کرونا کافی نیست.

سید سعید شاهرخی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه شهرستان فامنین زرد و سایر شهرستان‌های استان قرمز هستند، بیان کرد: امسال مراسم محرم در فضای باز با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی به افزایش چهار درصدی واکسیناسیون در هفته گذشته و تزریق ۲۵۰ هزار دز واکسن در استان همدان اشاره و اظهارکرد: مردم در ایام محرم نزورات خود را به‌صورت خشک به دست نیازمندان برسانند.

استاندار همدان با بیان اینکه ۲۹ درصد علت ابتلا به ویروس کرونا شرکت در اجتماعات و ۶۹ درصد دورهمی های خانوادگی است، تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در کاهش مرگ و میر کرونا بسیار تاثیرگذار است و مردم نقش بسیار مهمی با رعایت پروتکل‌ها ایفا می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: با فوت ۹ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای همه گیری ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۳۵۲ مورد رسیده است.

محمد طاهری ادامه داد: با شناسایی ۳۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۰ هزار و ۵۵ و بیماران سرپایی مثبت به ۵۱ هزار و ۴۲۴ نفر رسید.

وی اظهارکرد: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۹۲۵، بهار یک هزار و ۵۳ ، تویسرکان یک هزار و ۹۷ ، رزن ۸۳۴، درگزین ۲۹۸، فامنین ۳۳۲ و کبودراهنگ یک هزار و ۹۸ نفر است و تاکنون سه هزار و ۷۴۳ نفر در ملایر، ۲ هزار و ۴۷۶ نفر در نهاوند و هفت هزار و ۷۱۷ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده‌اند.

برخورد با تهدیدکنندگان بهداشت و سلامت عمومی

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با بیان اینکه با تهدیدکنندگان بهداشت و سلامت عمومی برابر قانون برخورد جدی صورت می‌گیرد، گفت: این افراد خاطی به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

سرهنگ محمد باقر سلگی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در شرابط کنونی جامعه، مردم باید خود را با بحران حاکم وفق بدهند، گفت: در واقع نمی شود بازار، زندگی عادی و مراسم عروسی را تعطیل کرد اما همگی اینها باید در چارچوب و طبق دستور العمل های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر افزایش عروسی‌ها در ملایر، افزود: ما بارها از طریق نصب بنر، برگزاری نشست‌های خبری و اطلاعیه‌ها در فضای مجازی نسبت به برخورد با مخلان نظم و سلامت جامعه هشدار دادیم اما متأسفانه همچنان عده‌ای رعایت نمی‌کنند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در شرایط بحرانی کنون تک تک مردم باید خودشان ناظر و مجری قانون باشند، گفت: مقرر شده تالارها و رستوران ها در چارچوب خاصی و با ظرفیت محدود به فعالیت خود ادامه بدهند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

سلگی نسبت به عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی تالارها و برگزارکنندگان مراسم عروسی و عزا هشدار دارد و و گفت: متأسفانه همین اقدامات باعث افزایش شمار مبتلایان شده است، بنابراین اگر با مورد خاصی مواجه شویم، ضمن خواباندن ماشین از افراد تعهد اخلاقی گرفته می شود و در موارد حادتر ضمن تشکیل پرونده، به دستگاه قضائی معرفی می شوند.

ولع مردم برای خرید مرغ زیاد شده است

رئیس اداره صمت ملایر نیز با اشاره به انجام بازرسی‌های روتین با همکاری اتحادیه‌ها و ادارات ذی‌ربط، گفت: تذکرات لازم به کسبه داده شده و در فضای مجازی نیز اطلاعیه‌هایی را برای آگاهی مردم صادر کرده‌ایم.

کامران زنگنه در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و وضعیت اقتصادی مردم، نمی‌شود بازار و مراکز عرضه و خرید را تعطیل کرد، گفت: در کل کشور میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر 40 درصد رسیده که بخش اعظمی از آن به خود مردم برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه مقرر شده تالارها و رستوران‌ها در چارچوب دستور العمل ستاد مقابله با کرونا با یک چهارم ظرفیت کار کنند، گفت: اگر 80 درصد مردم پروتکل‌ها را رعایت کند با کاهش آمار مبتلایان و میزان مرگ و میر مواجه می‌شویم.

رئیس اداره صمت ملایر در پاسخ به سوأل خبرنگار ایسنا در مورد مشکلات پیش آمده در عرضه مرغ، گفت: در حال حاضر مرغ در تهران هر کیلویی 40 هزار تومان به فروش می‌رسد این درحالی است که در ملایر به قیمت 24 هزار و 900 تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر، ولع و میزان خرید مردم بیشتر شده و همین امر سبب شکل‌گیری صف‌های طولانی شده است، افزود: روزانه 120 واحد توزیع کننده مرغ، مرغ مورد نیاز مردم را عرضه و پخش می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین