کد خبر: ۷۲۰۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
نادری خبر داد

خرید و فروش رأی در برخی شهرهای استان تهران/ابطال انتخابات در ۶ شهر استان

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران با اعلام ابطال انتخابات شوراها در ۶ شهر استان تهران گفت که خرید و فروش رای در برخی شهرها و روستاهای استان تهران وجود داشته که موضوع به قوه قضاییه ارجاع شده است.
خرید و فروش رأی در برخی شهرهای استان تهران/ابطال انتخابات در ۶ شهر استان
آفتاب‌‌نیوز :

احمد نادری با اشاره به ابطال انتخابات در برخی از شهرهای استان تهران اظهار کرد: انتخابات شوراها در ۶ شهرستان استان تهران باطل شده، به عبارت دیگر از ۴۸ شهر استان تهران، انتخابات در ۴۲ شهر تایید و ۶ شهر ابطال شده است.

وی با بیان اینکه روند بررسی تایید انتخابات همچون بررسی صلاحیت ها در سه مرحله شهرستان، استان و کشوری (هیات مرکزی نظارت) انجام گرفت، افزود: انتخابات در برخی شهرها به صورت کامل یعنی رای کاندیداها و شهرها تایید شد و مشکلی نداشت، در برخی از شهرها کلیت انتخابات و رای کاندیداها باطل شد و در شهرهایی هم رای برخی کاندیداها ابطال شد ولی رای کلیت شهر به تایید رسید.

نماینده تهران در توضیح علت ابطال انتخابات و رای برخی کاندیداها گفت: در برخی شهرها به دلیل خرید و فروش رای و تخلفات جدی، همه آرای برخی کاندیداها یا بخشی از آن ها در صندوق ها باطل شد، این کار طبق مستندات ارائه شده توسط دستگاه های نظارتی و قضایی و هیات نظارت شهرستان ها صورت گرفته، در واقع برای ما محرز شد که برخی کاندیداها خرید و فروش رای داشتند به همین دلیل آرای آن ها ابطال شد.

نادری افزود: پرونده تخلفات کاندیداها به خصوص کسانی که اقدام به خرید و فروش رای کرده اند به قوه قضاییه اعلام شده که برای آن ها پرونده تشکیل شده با در حال تشکیل پرونده است.

وی در پایان گفت که پرونده انتخابات در شهرها و روستاهای استان تهران و کل کشور بسته و به وزارت کشور اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، امروز هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد که «پس از بررسی شکایت واصله از هیئت‌های عالی استان ها و با توجه به اسناد و مدارک تخلفات انتخاباتی، انتخابات رودهن، بومهن، پردیس، قرچک، باقرشهر، کهریزک، گرمدره، ماهدشت، بهارستان اصفهان و کامیاران باطل اعلام می شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین