کد خبر: ۷۲۰۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

والیبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو/ ایران به ژاپن باخت

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف ژاپن رفت.
والیبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو/ ایران به ژاپن باخت
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی والیبال ایران که در گروه A رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار دارد در بازی پنجم خود از ساعت ۱۵:۱۰ به مصاف ژاپن رفت.

این رقابت تمام آسیایی درحالی برگزار شد که هر تیم در صورت پیروزی می توانست به دور یک چهارم نهایی المپیک صعود کند.

تیم ملی والیبال ایران درحالی مقابل ژاپن قرار گرفت که پیش از این بازی به دو پیروزی و دو شکست دست یافته بود. بلند قامتان ایران در رقابت های گروهی المپیک مقابل لهستان و ونزوئلا به پیروزی رسیدند و مقابل کانادا و ایتالیا بازی را واگذار کردند.

ایران و ژاپن در طول تاریخ ۴۲ بار به مصاف هم رفته‌اند و سهم هرکدام هم ۲۱ برد بوده است. در ۲۰ تقابل اخیر تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی والیبال ژاپن، ۱۵ پیروزی سهم ایران و ۵ پیروزی سهم ژاپن بوده است.

تیم ملی والیبال ژاپن در سال های گذشته برای رقابت های المپیک هزینه های زیادی را انجام داده تا بتواند به عنوان میزبان موفقیت های جدیدی را کسب کند. اگر به ۱۰ تقابل اخیر ایران و ژاپن نگاه کنیم خواهیم یافت که ایران ۶ پیروزی و ژاپن ۴ برد را به نام خود ثبت کرده است.

آخرین تقابل دو تیم به ماه گذشته در لیگ ملت های ۲۰۲۱ والیبال برمی گردد که تیم ملی والیبال ایران در غیاب سعید معروف و در اولین بازی خود با نتیجه سنگین ۳ بر صفر شکست خورد.

ژاپنی ها با ستاره های خود مانند ایشیکاوا، نیشیدا و شیمیزو به این رقابت پا گذاشته و این بازیکنان در سال های اخیر موفقیت های زیادی را به نام خود ثبت کرده اند.

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب ابتدایی ایران سعید معروف، میلادعبادی پور، سیدمحمد موسوی، علی اصغرمجرد، میثم صالحی، امیرغفور و مهدی مرندی (لیبرو) مقابل ژاپن ظاهر شد.

ایران در پایان این بازی با نتیجه 3 بر 2 مقابل ژاپن شکست خورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین