کد خبر: ۷۲۰۳۰۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴

حمله منصور ارضی به دولت: استغفار کنید

«معاون وزیر بهداشت می‌گوید هیأت‌ها باید به دستور مراجع و مقام معظم رهبری عمل کنند. جمع کنید بروید، دولت شما دیگر تمام شد. ما طبق فرمان مقام معظم رهبری پای جلسات ایستاده‌ایم. این روزها می‌گویند مجازی هیأت بگیرید. ما از واقعیتش چه استفاده‌ای کرده‌ایم که از مجازی ببرند.»
حمله منصور ارضی به دولت: استغفار کنید
آفتاب‌‌نیوز :

حاج منصور ارضی مداح مشهور به شدت از تعطیلی هیات‌ها و برخی مراسم‌های مذهبی در دوران کرونا انتقاد کرد و گفت: "از برگزار نشدن هیأت در سال گذشته استغفار کنید که چرا کوتاه آمدید؟ امسال راهکار را همگان بلد شدیم. اجازه دهید تمام مردم خادم امام حسین(ع) شوند و از آنها برای فضاسازی هیأت‌ها و شهر استفاده کنید."

در حالیکه سویه دلتای کرونا کشور را فراگرفته است و آمار مرگ و میر هر روز بیشتر می‌شود، برخی محافل مذهبی به شدت از محدودیت‌های کرونا نارضی اند.

سال گذشته و در ایام محرم مراسم‌های مذهبی محدود و یا به صورت مجازی برگزار شد اما حالا محافل مذهبی می‌گویند امسال زیر بار محدودیت‌ها نمی‌روند.

اما به نظر می‌رسد امسال وزارت بهداشت و دولت برای اعمال محدودیت برای برگزاری مراسم‌های مذهبی محرم کار سختی دارد. اخیرا سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد که در محرم امسال اجازه تعطیلی هیچ هیئت و روضه‌ای را نمی‌دهد و در مقابل هرگونه ممانعت برای برگزاری روضه‌های خانگی می‌ایستد.

در همین راستا همایش مجازی ۱۰ هزار هیأت برگزیده کشور صبح امروز یکشنبه ۱۰ مردادماه با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حاج منصور ارضی مداح اهل بیت (ع) به صورت زنده در اپلیکیشن «تکیه» برگزار شد.

به گزارش فارس، منصور ارضی مداح اهل‌بیت در این مراسم با اشاره به اینکه ما همواره جلسات عزاداری را اجرا کردیم و به دنبال احیا نبودیم، در حالی که احیای خودمان و حاضران در جلسه بسیار مهم است، اظهار کرد: "احیا چیزی است که همه به دنبال آن هستیم، اما عمل نمی‌کنیم. مجالسی که اجرا کردیم به خصوص در سال گذشته که بسیار سخت بود و بسیار هم درگیر شدیم، فواید خود را دارد، اما آن هدف احیا محقق نشد."

این مداح اهل بیت افزود: «کلام امام جواد(ع) این است که اگر از امام حسین(ع) غافل شویم از توحید غافل شده‌ایم. هیأت‌ها از فضای مجازی استفاده کنند، اما اجازه ندهند که دشمن از چگونه برگزار شدن مجالس عزاداری سوء استفاده کند.»

او با بیان اینکه فضای مجازی را دشمن برای ما فراهم کرده است، تصریح کرد: "سال گذشته به وزیر بهداشت و مسئولین این وزارتخانه گفتم ممکن است فعالیت مدافعان سلامت را تعطیل کنند و یا به خاطر کرونا فعالیت مرزبانان را تعطیل کرد؟ هیأت‌ها را هم نمی‌توان تعطیل کرد زیرا فعالیت آنها در گرو سلامت معنوی مردم است. تظاهرات‌هایی که این روزها در شهرهای مختلف و حتی تهران ایجاد شد، ناشی از چیست؟"

ارضی افزود: «ما باید برنامه‌ریزی کنیم تا جلسات عزاداری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم و به دنبال برگزاری مجازی نباشیم، زیرا این جلسات میدان مبارزه ماست.»

او تصریح کرد که "گناهکاران، بی‌حجابان و عرق‌خوران باید ببینند که امام حسین(ع) هنوز زنده است و فرصت برای برگشتن دارند."

او به تندی از دولت حسن روحانی انتقاد کرد که چرا مراسم‌های مذهبی سال گذشته را تعطیل کرده است. ارضی گفت: "این دولت هشت سال از مقام معظم رهبری خرج کرد و به قول آقای مصباح هر چه به دولت گفتیم، گفتند به نظام اعتراض می‌کنید؛ در حالی که مقام معظم رهبری روضه‌اش را حتی یک نفره تعطیل نکرد. چرا سال قبل برخی جلسات روضه را تعطیل کردند؟ برای این باید استغفار عملی کنید."

او افزود: "استغفار کنید که چرا کوتاه آمدید؟ امسال راهکار را همگان بلد شدیم. اجازه دهید تمام مردم خادم امام حسین(ع) شوند و از آنها برای فضاسازی هیأت‌ها و شهر استفاده کنید."

این مداح اهل بیت گفت: «هر نظامی که ارکانش تعطیل شود، کارش تمام است. هیأت و سینه‌زنی رکن اصلی نظام است. ما روزی در تظاهرات انقلاب شعار می‌دادیم «ای عبید لعین، مرد قانون‌شکن، کاخ ظلم تو را می‌کنم ریشه‌ کن، زنده‌بادا حسین، مرده‌بادا یزید، مرگ بر شاه».»

او افزود: "روزی در سر چهارراه چهارسو در بازار، مداحان باید در دسته عزاداری و روی چهارپایه شاه را دعا می‌کردند. به حاج‌اکبر ناظم گفتم حواست باشد اینجا همان محل است. او روی چهارپایه نوحه‌ای خواند و خود را به غش کردن زد و انداخت تا به بیمارستان رسید و خبردار شد که دیگر مشکلی نیست، بلند شد. چرا امروز شرایط فرق کرده است و برخی نان به نرخ روزخور شده‌اند؟ می‌گویند جلسه را تعطیل کنید، تعطیل می‌کنند. می‌گویند جلسه بگیرید، جلسه برگزار می‌کند."

ارضی افزود: «معاون وزیر بهداشت می‌گوید هیأت‌ها باید به دستور مراجع و مقام معظم رهبری عمل کنند. جمع کنید بروید، دولت شما دیگر تمام شد. ما طبق فرمان مقام معظم رهبری پای جلسات ایستاده‌ایم. این روزها می‌گویند مجازی هیأت بگیرید. ما از واقعیتش چه استفاده‌ای کرده‌ایم که از مجازی ببرند.»

این مداح اهل بیت در پایان خاطرنشان کرد: "این دولت بلیت سفر به ترکیه، مغولستان و... را ارزان کرد تا کربلا تعطیل شود. آنها خائن بودند. ما باید بایستیم و با حضور تمام نیروها، زنده جلسه بگیریم و سینه بزنیم. تا یک‌سال غفلت در سال قبل را جبران کنیم. دستگاه امام حسین(ع) شفابخش است. اینها می‌خواستند بگویند نیست. همواره بیماران لاعلاج را به هیأت می‌آوردند و شفا می‌گرفتند. آیا دروغ است؟ جبهه را خالی نکنید و کار را به فضای مجازی نکشید."

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
-
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
4
باکمال تاسف حرفهای مداحها از قوانین ومقررات بیشتر روی عوام الناس تاثیردارد.؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
3
اولا اینها مداح اهل بیت نیستند و مداح دنیای خویشند
دوما نگران درمان خود هستند نه اهل بیت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
6
اول خود شما باید استغفار کنید بسم .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
0
2
بابا اینم شده حزب باد
زمان احمذی نژاد رو یادمون نرفته ، اول ازش یه قدیس ساختین که می پرستیدین ، بعدش آخرا حکم قتل صادر می کردین
به خدا امام حسین و ائمه مداح اینطوری نمیخواد
بابا شما ها که به لطف همین دستگاه ها و امام حسین دارای زندگی لاکچری شدین دیگه کاری به بقیه نداشته باشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
0
3
جناب ارزی خدایی همگی دسته جمعی باید استغفار کنیم کار یکی دونفر نیست!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین