کد خبر: ۷۲۰۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹

فرمانده کردهای سوریه ترکیه را تهدید کرد

فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) امروز یکشنبه تهدید کرد مناطق اشغال شده از سوی ارتش ترکیه را پس بگیرد و امنیت و ثبات را در سراسر سوریه تامین کند. او در عین حال حمایت خود را از مذاکره با دمشق اعلام کرد.
فرمانده کردهای سوریه ترکیه را تهدید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت خبرگزاری شفق نیوز، مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک در نشست سالانه شوراهای نظامی که قسد در شهر حسکه با حضور فرماندهان سوریه دموکراتیک و ائتلاف بین‌المللی برگزار کرد، گفت: داعش همچنان خطری بزرگ بر جهان است.

او اضافه کرد: ما با شرکای ائتلاف بین‌المللی به مقابله با تروریسم ادامه می‌دهیم و شکست نهایی داعش مستلزم حمایت از طرح‌های اداره خودمختار است.

عبدی از جامعه جهانی خواست مسیر را به روی کمک‌های انسانی به شمال شرق سوریه باز کند.

او نیروهای ترکیه را به ادامه هدف‌گیری هر روزه مناطق امن متهم کرد.

این فرمانده قسد اشاره کرد: هماهنگی قسد با نیروهای روسیه برای کاهش تنش در مرزهای شمالی ما ادامه می‌یابد.

این چهره کرد سوریه درباره مذاکره با دمشق گفت: ما با مذاکره سوری - سوری، حل مشکلات‌مان با دولت مرکزی و رسیدن به یک توافق سیاسی هستیم.

او ادعا کرد، اظهارات خصمانه نظام سوریه به نفع هیچ‌کس نیست و نیروهای سوریه دموکراتیک به هویت فراگیر سوری خود می‌بالند.

از سوی دیگر ژنرال کالفرد، فرمانده نیروهای ائتلاف ضد داعش گفت: من اینجا هستم تا مشارکت دائمی بین قسد وا ئتلاف را اعلام کنم. مشارکت ما تاکید بر ادامه شکست داعش است و طی سال گذشته پیروزی بسیاری در این زمینه محقق کردیم.

او اضافه کرد: داعش به لحاظ نظامی شکست خورده و دیگر خلافت داعش باقی نمانده اما عناصر داعش هنوز هستند. ائتلاف تمام تلاش خود را برای کاهش مشکلات کشاورزی، آب و خروج از این مشکلات به کار خواهد گرفت.

کالفرد مدعی شد: سه نوع موفقیت را محقق کردیم پناه دادن به آوارگان، بالا بردن سطح آگاهی بین‌المللی نسبت به مشکلات مردم در شمال شرق سوریه و توانایی ادامه مقابله با داعش.

ارتش ترکیه در مارس ۲۰۱۸ به نیروهای سوریه دموکراتیک در عفرین حمله کرد در اکتبر ۲۰۱۹ نیر حمله‌ای دیگر به قسد در عین راس و تل ابیض انجام داد و کنترل این مناطق را به دست گرفت و تا به امروز نیز در این مناطق حضور دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین