کد خبر: ۷۲۰۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

بهترین منابع پروتئینی برای ورزشکاران/ میزان نیاز پروتئین روزانه

منابع پروتئینی مختلفی برای ورزشکاران وجود دارد که با اطلاع از میزان پروتئین آن می‌توانند نیاز بدن خود را به بهترین شکل ممکن، تامین کنند.
بهترین منابع پروتئینی برای ورزشکاران/ میزان نیاز پروتئین روزانه
آفتاب‌‌نیوز :

سفیده تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئینی مهم در ورزشکاران قدرتی است که درصد پروتئین آن معادل ۱۰۰ است و علاوه بر آن منابع پروتئینی دیگری نظیر لبنیات، سویا، گوشت قرمز و...وجود دارد که ورزشکاران به منظور تامین پروتئین بدن خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

بر اساس این مطلب که از سوی محبوبه عسکری، کارشناس تغذیه فدراسیون پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی این فدراسیون در اختیار ایسنا، قرار گرفته، آمده است:

لبنیات شامل شیر، ماست و پنیر معادل ۹۲ درصد پروتئین دارند و سویا شامل لوبیای سویا و آجیل سویا از پروتئینی معادل ۹۰ درصد برخوردار هستند.

گوشت قرمز شامل گوساله، گاو، بز، گوسفند پروتئین ۸۵ درصدی دارند و گوشت سفید شامل بوقلمون، ماهی، میگو، مرغ از پروتئین ۸۲ درصدی برخوردار هستند.

پروتئین حبوبات شامل لوبیا، نخود، لپه و عدس معادل ۷۲ درصد، پروتئین سبزیجات شامل باقلا، سیب زمینی و آرد ذرت معادل ۷۰ درصد، پروتئین مغزها و آجیل ها شامل بادام هندی، بادام زمینی، کدو، تخمه آفتابگردان، گردو معادل ۵۵ درصد و پروتئنی غلات شامل برنج، نان و ماکارونی معادل ۲۵ درصد است.

میزان نیاز پروتئین روزانه در ورزشکاران و افراد عادی

باید خاطرنشان کرد نیاز پروتئین در ورزشکاران قدرتی معادل ۱.۲ تا ۱.۷کیلوگرم در روز و میزان نیاز پروتئین در افراد عادی معادل ۱.۲ کیلوگرم در روز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین