کد خبر: ۷۲۰۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰

توضیح واعظی درباره تاخیر روحانی در دیدار با رهبری

«به علت حفظ فاصله ها، قرانی که در سال های قبل با امضای رهبری به اعضای دولت هدیه می شد، در این دیدار توسط اعضای دفتر ایشان به وزرا داده شد. در ارتباط با بقیه موارد هم طبق همه آنچه که در برنامه ریزی بود، صورت گرفت.»
توضیح واعظی درباره تاخیر روحانی در دیدار با رهبری
آفتاب‌‌نیوز :

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور تاخیر عامدانه رییس جمهور در حضور در دیدار دولت با رهبر انقلاب را تکذیب کرد.

«محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور، در رابطه با "شایعات مطرح شده پیرامون آخرین دیدار اعضای دولت با رهبری" گفت: "دیدار هیات دولت با رهبری طبق برنامه ریزی هایی که از قبل صورت گرفته بود برگزار شد. دیدار خداحافظی دولت بر اساس پروتکل های بهداشتی دوران کرونا برنامه ریزی شد و فاصله اجتماعی در نشستن حفظ شد، نمی‌توان انتظار داشت این دیدارها آنچنان که در گذشته مرسوم بوده انجام شود."

او در ادامه در رابطه با این شایعه که رهبری برخلاف دولت‌های پیشین به اعضای این دولت در پایان دوره مسئولیت قرآن اهدا نکرده‌اند، افزود: «به علت حفظ فاصله ها، قرانی که در سال های قبل با امضای رهبری به اعضای دولت هدیه می شد، در این دیدار توسط اعضای دفتر ایشان به وزرا داده شد. در ارتباط با بقیه موارد هم طبق همه آنچه که در برنامه ریزی بود، صورت گرفت.»

واعظی در خصوص مطرح شدن این موضوع که اعضای دولت با تاخیر به دیدار رهبری رفته اند، افزود: "یک اشکال اجرایی بین مسئولین ذیربط برای انتقال ساعت بوجود آمده بود، ساعتی که به ما منتقل شده بود ساعت یازده بود ولی دفتر مقام معظم رهبری برای ساعت 10:30 برنامه ریزی کرده بودند، چون دیدار در روز چهارشنبه بود در آن روز جلسه داشتیم و پس از پایان جلسه به دیدار ایشان رفتیم؛ تاخیر عامدانه رییس‌جمهور در جلسه با رهبر انقلاب صحت ندارد."

واعظی با بیان این جمله که دولت تدبیر و امید از همان ابتدای سال 92 همواره با تخریب ها و فشارها مواجه بود، گفت: «دشمنان نظام و مردم، فشارهای زیادی به دولت وارد کردند تا این دولت نتواند به مردم خدمت کند. متاسفانه بعضی از رقبای دوران انتخابات هم همان رویه دوران انتخابات را حفظ کردند و تا روز آخر دولت ادامه دادند. حالا که گذشت ولی امیدواریم که این روش به هیچ وجه برای دولت سیزدهم استمرار پیدا نکند.»

اوادامه داد: "باید یاد بگیریم روزی که رای مردم شمرده می شود و رئیس جمهور انتخاب می شود دیگر عملا این رئیس جمهور، رئیس جمهور همه مردم ایران است و باید به رقابت های انتخاباتی پایان داد و به هیچ وجه نباید رقابت های انتخاباتی و تخریب ها ادامه پیدا کند بطوری که مانع خدمت رسانی دولت شود. همه وظیفه دارند که به منتخب مردم کمک کنند و تجربیات خود را در اختیار بگذارند و تلاش کنند که دولت موفق شود. موفقیت دولت به نفع مردم و به نفع انسجام نظام است. امیدواریم که از این تجربه تلخ تخریب استفاده شود و در دولت سیزدهم همدلی و انسجام بوجود بیاید."

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص وضعیت برجام در دولت سیزدهم بیان کرد: "این بستگی دارد که دولت سیزدهم تیم وزارت خارجه خود را شکل بدهد و سیاست خارجی دولت اعلام شود پس از آن می شود که قضاوت کرد. تلاش کردیم که در دولت خودمان تحریم برداشته شود زیرا تحریم را مضر می دانیم و باید برای اقتصاد کشور و معیشت مردم و برای گرانی تلاش کنیم تا تحریم برداشته شود حالا بستگی دارد که دولت سیزدهم چه نظری دارد و ما هم مثل شما منتظر هستیم که از اواخر این هفته شاهد باشیم."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین