کد خبر: ۷۲۰۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸

رومانی سفیر ایران را احضار کرد

وزارت خارجه رومانی امروز دوشنبه اعلام کرد که سفیر ایران در بخارست را به اتهام دخیل بودن در حمله پهپادی به یک کشتی صهیونیستی، به این وزارتخانه احضار کرده است.
رومانی سفیر ایران را احضار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه رومانی در بیانیه‌ای در همین زمینه با اتهام زنی به ایران، مدعی شد: رومانی قاطعانه حمله پهپادی به کشتی «مرسر استریت» را محکوم می‌کند و آن را مطلقاً غیر قابل قبول می‌داند. در نتیجه این حمله، کاپیتان این کشتی که شهروندی رومانیایی بود کشته شد. بخارست از مقامات ایرانی می‌خواهد که بدون هیچ تاخیری در این زمینه توضیح بدهند. در همین راستا، سفیر ایران به این وزارتخانه احضار شده است.

همراستایی دولت رومانی در اتهام زنی علیه ایران جهت آنچه که رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس حمله پهپادی علیه نفتکش مرسر استریت می‌نامند؛ پس از آن صورت می‌گیرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بدون ارائه شواهدی مستدل مدعی شد که واشنگتن در مورد دست داشتن ایران در حمله اخیر به یک نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی در دریای عمان، اطمینان دارد.

وی پس از طرح این ادعای بی اساس گفت که برای این اقدام هیچ توجیهی وجود ندارد و بدون ارائه جزئیات بیشتر قول داد که ایالات متحده به این اقدام «واکنش مقتضی نشان خواهد داد».

بلینکن در ادامه این اظهارات واهی مدعی شد که ایران با استفاده از یک فروند پهپاد انفجاری دست به این حمله زده است، حمله‌ای که به زعم او، باعث کشته شدن دو فرد بیگناه شده است.

پیش از بلینکن، هم مقامات رژیم صهیونیستی و هم مقامات انگلیس، تهران را به حمله به این نفتکش که باعث کشته شدن یک تبعه انگلیسی و یک تبعه رومانیایی شد، متهم کردند.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس با «غیر قانونی و سنگدلانه خواندن این حمله» مدعی شد که انگلیس و متحدانش در حال طراحی یک واکنش هماهنگ به آن هستند.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز با ادعای اینکه ایران مشکل اصلی رژیم صهیونیستی در منطقه است، بدون ارائه سند و مدرکی مستدل جمهوری اسلامی ایران را در وقوع انفجار در کشتی متعلق به این رژیم در دریای عمان مقصر معرفی کرد و حق پاسخگویی به چنین حمله‌ای به کشتی اسراییلی را برای رژیم صهیونیستی محفوظ دانست.

حمله ادعایی به کشتی اسرائیلی در آخرین دقایق پنجشنبه شب در شمال شرقی جزیره «مصیره» در دریای عمان رخ داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین