کد خبر: ۷۲۰۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

ایران، کاردار بریتانیا را احضار کرد

کاردار بریتانیا در تهران در غیاب سفیر این کشور، در اعتراض به اتهامات وزیر امور خارجه کشور متبوعش علیه ایران از سوی رییس اداره سوم غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.
ایران، کاردار بریتانیا را احضار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

در این ملاقات رییس اداره سوم غرب اروپا ضمن ابراز تاسف از اتهام وزیر خارجه بریتانیا تاکید کرد: این اظهارات شتابزده، متناقض و بدون سند و مدرک مردود بوده و قویا محکوم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، رییس اداره سوم غرب اروپای وزارت امور خارجه افزود: این نخستین اتهام شتابزده و بدون دلیل و مدرک بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران نیست. بلکه این کشور در گذشته نیز در مواردی ایران را متهم به اقداماتی کرده که هرگز ثابت نشده و تاکنون سندی و مدرکی در تایید آنها ارائه نگردیده است.

رییس اداره سوم غرب اروپا با بیان اینکه منبع بی ثباتی در خلیج فارس نه ایران که حضور ناوها و نیروهای نظامی کشورهای فرا منطقه است، ادامه داد: ایران همواره خلیج فارس را آبراهی امن برای عبور بی ضرر کشتی ها دانسته و برای تثبیت و تحکیم امنیت در آن کوشیده است.

وی ضمن هشدار در خصوص هر گونه ماجراجویی رژیم اشغالگر قدس یا دیگران، سیاست قطعی جمهوری اسلامی را دفاع از خود و پاسخ قاطع، به هنگام و متناسب به هر ماجراجویی دانست.

کاردار بریتانیا در ایران قول داد مراتب را در اسرع وقت به لندن منعکس کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین