کد خبر: ۷۲۰۵۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

کام تلخ شیرینی یک عروسی در خراسان جنوبی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه برخی بیمارستان‌ها در شهرهای بزرگ برای بستری بیماران با مشکل مواجهند، اظهار کرد: در تیرماه ۱۴۰۰ با برگزاری یک جلسه عروسی در روستایی کوچک با ۹۳ نفر جمعیت، داغی بزرگ در تاریخ روستا به جا ماند و تعداد ۲۶ نفر به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد تنها ۳ نفر سالمند بوده و تعداد ۲۲ نفر دیگر میانسال (۹ نفر)، جوان (۱۱ نفر) و نوجوان (۳ نفر) بوده‌اند.
کام تلخ شیرینی یک عروسی در خراسان جنوبی
آفتاب‌‌نیوز :

جلال احمدی، امروز سه شنبه ۱۲ مرداد به رسانه‌های گروهی گفت: این روزها شاهد افزایش شیوع بیماری کرونا و سویه دلتا در کل دنیا هستیم.

وی افزود: همه می‌دانیم که بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا که تعداد زیادی از افراد جامعه را واکسینه کرده بودند، کم کردن محدودیت‌ها را شروع کردند، اما امروزه در همین کشورها دوباره شیوع بیماری آنقدر بالا رفته که مجبور شدند محدودیت‌ها را برگردانند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: همانطور که رویداد مهم المپیک علی رغم اهمیت و جایگاهی که در دنیا دارد، با این محدودیت شدید برگزار شد و هر روز اعتراضات زیادی به آن می‌شود.

احمدی افزود: رئیس سازمان جهانی بهداشت(who) در صحبتی بیان کرد که دستاوردهای جهان در خصوص کرونا از دست می‌رود و در معرض خطر است که نشان دهنده این شیوع پیک جدید بیماری در دنیاست که کشور ما هم متاسفانه با همین پیک گریبانگیر شده و تمام کشور در یک مدت کوتاه قرمز و این بیماری به خصوص در استان‌های جنوبی، شرقی و استان‌های بزرگ و پرجمعیت به شدت بالا رفته به طوری که در شهرهای بزرگ بیمارستان‌ها برای بستری بیماران با مشکل مواجهند.

احمدی خاطرنشان کرد: از تمام مردم ایران خواهش می‌کنم علی رغم اینکه می‌دانیم همه خسته هستند و مشکل دارند و به خاطر این بیماری بسیاری آسیب دیدند، اما باز هم به خاطر حفظ سلامتی خودشان و سلامتی خانواده‌های خود و کمک به کادر درمان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات را جدی بگیرند و از تمام کسانی که بیمار می‌شوند خواستاریم با دیدن کوچکترین علامتی به پزشک مراجعه کنند و قرنطینه را رعایت کنند تا انتقال این ویروس از بین رود تا روزی برسد که این ویروس از دنیا محو شود.

وی افزود: در تیرماه ۱۴۰۰ با برگزاری یک جلسه عروسی در روستایی کوچک با ۹۳ نفر جمعیت، داغی بزرگ در تاریخ روستا به جا ماند و تعداد ۲۶ نفر به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد تنها ۳ نفر سالمند بوده و تعداد ۲۲ نفر دیگر میانسال (۹ نفر)، جوان (۱۱ نفر) و نوجوان (۳ نفر) بوده‌اند.

احمدی بیان کرد: این روستای کوچک هرگز از یاد نخواهد برد که برگزاری یک مراسم کوچک شادی، غم بزرگ درگذشت سه نفر از اهالی این روستا (دو مرد ۶۱ و ۶۶ ساله و یک زن ۵۳ ساله) را برای همیشه بر جانشان نشاند تا یادمان باشد که یک لحظه شادی ارزش یک عمر پشیمانی را ندارد.

وی یادآور شد: پس بیاییم با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی(ماسک، تهویه، شستشوی دست‌ها و فاصله اجتماعی) و دوری از اجتماعات غیرضرور، از سلامت خود و عزیزانمان مراقبت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین