کد خبر: ۷۲۰۵۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
زاهدی:

دو هفته کشور را قرنطینه واقعی کنید

نماینده کرمان و راور در مجلس با پیشنهاد اینکه باید دو هفته کل کشور را قرنطینه واقعی کنیم، عنوان کرد: کل کشور را قرنطینه ای که اجازه ندهد هیچ تردد بین شهری صورت نگیرد و در درون شهرها فقط مراکزی که خدمات ضروری ارایه می دهند باز باشند و اگر دو هفته این اقدام را انجام دهیم حتما آثار مثبت آن را در جامعه خواهیم دید.
دو هفته کشور را قرنطینه واقعی کنید
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر"محمدمهدی زاهدی" درباره وضعیت کرونا در کشور گفت: متاسفانه از روزی که ستاد ملی کرونا تشکیل شد نتوانست تصمیم گیری دقیق و عالمانه انجام دهد. اگر ما به کشور چین یا هند که بیشترین جمعیت جهان را در خود جای داده اند مشاهده می کنیم که در چین شیوع بیماری به آن صورت وجود ندارد و درصد ابتلا و فوتی در هند نسبت به جمعیتش زیاد نیست.

وی ادامه داد: اکثر کشورهای جهان توانسته اند واکسیناسیون و قرنطینه به موقع انجام دهند و شیوع کرونا را در کشورهایشان کنترل کنند اما ما رها سازی کردیم به طورمثال در هفته گذشته تهران را چند روز تعطیل کردیم که ترافیک سنگین جاده های شمال کشور را در پی داشت و باعث شیوع کرونا در شمال کشور شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کرونایی استان های جنوبی کشور اظهار کرد: گفته شد که شیوع ویروس دلتا از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده اما شاهد سفرهای از / به حتی با اتوبوس به استان های شمال کشور و خراسان رضوی و گلستان بودیم.

وی تاکید کرد: برای کنترل شیوع کرونا در کشور باید قرنطینه به صورت ملی باشد حتی استان های که درگیر نیستند باید در قرنطینه باشند.

زاهدی با پیشنهاد اینکه باید دو هفته کل کشور را قرنطینه واقعی کنیم، عنوان کرد: کل کشور را قرنطینه ای که اجازه ندهد هیچ تردد بین شهری صورت نگیرد و در درون شهرها فقط مراکزی که خدمات ضروری ارایه می دهند باز باشند و اگر دو هفته این اقدام را انجام دهیم حتما آثار مثبت آن را در جامعه خواهیم دید.

وی با بیان اینکه نباید اجازه جولان به این ویروس سرکش در جامعه را داد، تصریح کرد: تاکنون ستاد ملی کرونا خیمه شب بازی درآورده و نتوانسته رسالت واقعی خودش را انجام دهد و اکنون به مرز بحرانی رسیدیم و چاره ای جزی تعطیلی دو هفته ای کشور را نداریم.

زاهدی با تاکید برآنکه ستاد ملی کرونا می توانست با تصمیم گیری قاطع، جلوی شیوع کرونا و بحرانی شدن کشور بگیرد، یادآوری کرد: در فروردین سال 99 در استان کرمان اجازه ورود و خروج هیچ خودرویی به استان را ندادیم و حتی اجازه تردد به خودروهای شهر کرمان به سایر نقاط استان ندادیم و واقعا بیماری در استان کنترل شد.

وی تاکید کرد: اکنون تنها راه کنترل شیوع بیماری کرونا، تصمیم گیری قاطع در سطح ملی است و از نیروهای ارتش، سپاه، بسیج برای کمک به نیروی انتظامی استفاده شود تا بتوانیم قرنطینه درستی اعمال کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Poland
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
0
0
بله برای امثال شما دو سالم قرنطینه بشه فرقی نداره اما ماها یک روزم نمیتونیم میفهمی .......!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین