کد خبر: ۷۲۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳

فروش پوشاک ایرانی به نام تُرک؛ مزون‌های خانگی که بازار پوشاک را بهم زدند

بررسی‌های میدانی در برخی از مزون‌های خانگی که مطابق قانون غیرمجاز هستند، نشان می‌دهد آمار فروش لباس‌های ایرانی به نام پوشاک تُرک افزایش پیدا کرده است.
فروش پوشاک ایرانی به نام تُرک؛ مزون‌های خانگی که بازار پوشاک را بهم زدند
آفتاب‌‌نیوز :

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از یک مزون خانگی خریدی ارزان تر داشته باشید و برایتان سوال باشد که چرا این افراد به جای فروش در بوتیک ها این اقلام را در منازل به فروش می رسانند. با افزایش شیوع کرونا به نظر می رسد این نوع فروش ها بیشتر هم شده است.

در این مزون‌های خانگی اغلب اجناس قاچاق به فروش می‌رسد و جالب است بدانید که حتی بعضا مشاهده شده اجناس ایرانی را به جای ترک به فروش می‌رسانند. هیچ نظارتی بر روی این مزون‌ها نیست، از جمله دلایل رشد این مزون‌ها نپرداختن مالیات، کرایه مغازه و هزینه‌های دیگر که باعث شده با توجه به سود زیاد، رشد فزاینده داشته باشد.

 با مراجعه حضوری به یک مزون که در یک واحد مسکونی آپارتمانی قرار داشت، مواردی از پوشاک قاچاق و همچنین ایرانی که با برندهای تقلبی به فروش می رسیدند را مشاهده کرد.

مالک یکی از این مزون های غیرمجاز گفت: لباس‌های ما وارداتی است و کیفیت بسیار خوبی دارد، قیمت اجناس نیز از بازار پایین‌تر است، ما فروش لباس به بصورت قسطی هم داریم که باعث افزایش فروش شده است و در بعضی از مواقع تخفیف‌های خوبی به خریداران ارائه می‌شود که به فروش بیشتر کمک می‌کند.

یکی دیگر از مشکلات مزون‌های خانگی، مزاحمت برای همسایگان است که قطعا برای بسیاری از مردم پیش آمده است.

یکی از همسایگان این مزون به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هر روز عده‌ای به ساختمان می‌آیند، آخر هفته‌ها این رفت و آمد‌ها بیشتر می‌شود که آرامش را از ساکنین سلب کرده است.
گرانفروشی مزون های خانگی تحت عنوان تخفیف های ویژه!
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد ادعای مالک مزون از چند مغازه و پاساژ شهر قیمت‌ها را بررسی کرد و متوجه این امر شد که قیمت اجناس مزون‌ها بعضا بسیار بالاتر از مغازه و پاساژ‌های سطح شهر است و در مجموع تفاوتی با فروشگاه‌های سطح شهر ندارد.

مطابق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، عرضه محصول تنها در بازار‌های خارج از محیط مسکونی صورت گرفته و عرضه و فروش محصول در منزل مسکونی ممنوع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین