کد خبر: ۷۲۰۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰

آتش مرگ در تنگه هایقر/ ۳ مرد عشایر کشته شدند

در پی آتش‌سوزی بسیار گسترده در ارتفاعات صعب‌العبور هایقر، 3 مرد عشایر جان خود را از دست دادند. به‌دنبال این حریق، هفت تیم عملیاتی از جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌های فیروزآباد، کازرون، قیر و کارزین و فراشبند به همراه بالگرد به منطقه اعزام شدند.
آتش مرگ در تنگه هایقر/ ۳ مرد عشایر کشته شدند
آفتاب‌‌نیوز :

تنگه هایقر در 35 کیلومتری جنوب غرب شهرستان فیروزآباد استان فارس قرار دارد. این تنگه یکی از چشم‌نوازترین عرصه‌های استان فارس است، اما از ظهر دوشنبه بخشی از عرصه‌های طبیعی تنگه هایقر دچار آتش‌سوزی شده است.

این آتش‌سوزی‌ها مربوط به قسمت شرقی تنگه هایقر است. سه نفر از اهالی روستای چهارقاش که برای اطفای آتش‌سوزی تنگه هایقر به کمک نیروهای جنگلبانی آمده بودند، در میان آتش گرفتار شدند.

این آتش‌سوزی در دو نقطه از قسمت شرقی تنگه هایقر شهرستان فیروزآباد استان فارس آغاز شده بود که صبح سه‌شنبه آتش‌سوزی در یکی از این نقاط به‌طور کامل مهار شد، اما همچنان وقوع آتش‌سوزی در نقطه دیگر ادامه دارد.

آتش‌سوزی تنگه هایقر که در ارتفاعات بالای کوه چاه شروع شده بود، برخلاف تلاش مأموران جنگلبانی فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین، امدادگران و مردم محلی، هنوز ادامه دارد.

میزان خسارت مشخص نیست

آتش در تنگه هایقر در حال نزدیک شدن به چاه‌های گازی است که از سال‌ها پیش در این ناحیه قرار داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد در این رابطه گفت: «هنوز میزان دقیق خسارت مشخص نیست و عامل آتش‌سوزی نیز بدون شک، انسانی است.»

نادری افزود: «در مراتع منطقه هایقر شهرستان فیروزآباد که دچار آتش‌سوزی شده، وزش باد، سخت‌گذر و صخره‌ای بودن محل آتش‌سوزی، دمای بالا و پوشش مرتعی خشک، مهار آتش را دشوار کرده بود.»

فرماندار فیروزآباد هم با تأیید این خبر اعلام کرد که در پی آتش‌سوزی بسیار گسترده در ارتفاعات صعب‌العبور هایقر، سه نفر از ساکنان عشایر جان خود را از دست داده‌اند.

«حسین آرگیو» گفت: «این آتش‌سوزی از ظهر روز دوشنبه ١١ مرداد ۱۴۰۰ آغاز و شامگاه دوشنبه اطفا شد اما مجددا صبح سه‌شنبه ١٢ مرداد شعله‌ور شد.»

به گفته فرماندار فیروزآباد، سطح آتش‌سوزی بسیار گسترده و وسیع است و با وجود اینکه تمام نیروهای دولتی، امدادی، خصوصی و مردمی برای اطفای آن تلاش می‌کنند، با امکاناتی که در اختیار این شهرستان قرار دارد، مهار آتش تاکنون امکانپذیر نشده است.

حاضران در منطقه می‌گویند تقاضای بالگرد آب‌پاش از همان ابتدای وقوع آتش‌سوزی از بوشهر و استان‌های همجوار از سوی استاندار فارس مطرح شد و این بالگرد روز سه‌شنبه به فیروزآباد اعزام شده است.

قربانیان آتش‌سوزی در هایقر تعدادی از عشایر منطقه هستند که مشغول خاموش کردن آتش بوده‌اند.

به گفته فرماندار فیروزآباد، یک گردباد شدید موجب فراری دادن آنها می‌شود و سه نفر از آنها حین فرار از گردباد و آتش کشته شده‌اند و یک نفر نیز مصدوم شده است.

امدادگران در میدان

با به صدا درآمدن زنگ حادثه، امدادرسانی هلال‌احمر فارس به آتش‌سوزی تنگه هایقر فیروزآباد آغاز شد.

در پی حریق گسترده در تنگه هایقر فیروزآباد، هفت تیم عملیاتی از جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌های فیروزآباد، کازرون، قیر و کارزین و فراشبند به منطقه اعزام شدند و بالگرد جمعیت هلال‌احمر فارس همچنین در منطقه حضور دارد.

منبع: شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین