کد خبر: ۷۲۰۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

رکورد ۴۰۰ متر بامانع زنان جهان شکست

رکورد ماده ۴۰۰ متر بامانع زنان جهان در بازی‌های المپیک توکیو شکسته شد.
رکورد ۴۰۰ متر بامانع زنان جهان شکست
آفتاب‌‌نیوز :

صبح امروز فینال ماده ۴۰۰ متر بامانع زنان برگزار شد و سیدنی مک‌لوگلین که حدود یک ماه پیش رکورد جدیدی در این ماده ثبت کرده بود، با زمان ۵۱ ثانیه و ۴۶ صدم ثانیه به خط پایان رسید و یک بار دیگر رکورد جهان را شکست. رکورد قبلی مک‌لوگلین و جهان ۵۱ ثانیه و ۹۰ صدم ثانیه بود که حالا ۴۴ ثانیه بهتر شد.

دلیلا محمد رکورددار پیشین جهان که تا چند متر مانده به خط پایان پیشتاز بود، مسابقه را با زمان ۵۱ ثانیه و ۵۸ صدم ثانیه تمام کرد و او هم عملکرد بهتری نسبت به رکورد جهانی داشت ولی در رقابت با مک‌لوگلین نصیبی جز نقره نداشت.

حتی فمکه بومل از هلند هم با زمان ۵۲ ثانیه و ۳ صدم ثانیه، از رکورد المپیک سریع‌تر دوید ولی در این مسابقه هیجان‌انگیز به مدال برنز رسید. رکورد پیشین المپیک ۵۲ ثانیه و ۶۴ صدم ثانیه بود.

دیروز در ماده ۴۰۰ متر بامانع مردان نیز چنین اتفاقی رخ داد و ۲ نفر اول سریع‌تر از رکورد جهان و نفر سوم سریع‌تر از رکورد المپیک دویدند.

تا کنون مدال‌های ۲۰ ماده از رشته دو و میدانی المپیک توکیو توزیع شده است. آمریکا با ۳ طلا، ۸ نقره و ۳ برنز موفق‌ترین کشور در این رشته به حساب می‌آید و جامائیکا با ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز سوئد با ۲ طلا و یک نقره در رده‌های بعدی هستند.

عصر امروز فینال ۳۰۰۰ هزار متر بامانع زنان و پرتاب چکش، ۸۰۰ متر و ۲۰۰ متر مردان نیز برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین