کد خبر: ۷۲۰۶۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
امدادرسانی به ۱۰ هزار نفر در حوادث جوی اخیر

کشته شدن ۸ نفر در کشور براثر سیل و صاعقه

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر از امدادرسانی به بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان در ۲۰ استان در حوادث جوی روزهای اخیر خبر داد.
کشته شدن ۸ نفر در کشور براثر سیل و صاعقه
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص امدادرسانی در حوادث جوی گفت: ۶۱ شهرستان در ۲۰ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، گلستان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، خوزستان، مازندران، هرمزگان، یزد و کردستان در این مدت متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند.

وی افزود: همچنین به ۱۰ هزار و ۵۴۷ نفر از شهروندان امدادرسانی و هزار و ۱۴۴ نفر اسکان اضطراری داده شدند. همچنین در این حوادث جوی ۵۸ نفر از گرفتارشدگان به مناطق امن منتقل شدند. متاسفانه در این حوادث ۷ نفر از شهروندان بر اثر وقوع سیل و یک نفر نیز بر اثر اصابت صاعقه جان خود را از دست دادند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هزار و ۲۰۷ نفر نیروی جمعیت هلال احمر در قالب ۳۰۸ تیم عملیاتی اقدام به امدادرسانی کردند و ۲۵۰ دستگاه چادر، ۴ هزار و ۷۹۵ تخته پتو، هزار و ۶۰۸ تخته موکت، ۷۸۱۷ کیلوگرم نایلون پوششی، ۸۳۹ بسته غذایی، ۱۱ هزار و ۲۲ قوطی کنسرو، ۲ تن برنج، ۳ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم قند و شکر، ۸۱۴ کیلوگرم روغن و ۹۵۴ کیلوگرم حبوبات بین آسیب دیدگان توزیع کردند.

ولی‌پور در خصوص مهم ترین زمین‌لرزه های رخ داده در تاریخ ۸ تا ۱۱ مرداد گفت: در این مدت ۱۷ زمین‌لرزه با قدرت ۲.۸ تا ۳.۷ ریشتر در استان کرمانشاه و شهر خانقین عراق که در نزدیکی مرزهای ایران قرار دارد، به وقوع پیوست و همچنین در تاریخ ۸ مرداد زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر مرز استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند که خوشبختانه خسارتی در پی نداشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین