کد خبر: ۷۲۰۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

فقط 60 ثانیه برای نجات جانتان فرصت دارید!

سویه جدید "دلتا" حالا مدتی است وارد کشور شده و موج های آن در استانهای مختلف کشور به راه افتاده و حالا موج این سویه جدید به استان کرمانشاه هم رسیده است.
فقط 60 ثانیه برای نجات جانتان فرصت دارید!
آفتاب‌‌نیوز :

هنوز در خصوص میزان کشندگی بالای آن توافق نظر چندانی وجود ندارد، اما آنچه مسلم است اگر میزان کشندگی این سویه بیشتر نباشد، حداقل همپای سویه های قبلی قدرت کشندگی دارد.

اما آنچه این سویه جدید را متمایز کرده و خطرات آن را بیشتر کرده قدرت سرایت بالای آن است، بطوری که در منابع مختلف قدرت سرایت این سویه جدید 60 برابر سویه های قبلی کرونا عنوان شده است.

طبق گفته مسئولان بهداشتی این سویه جدید تنها ظرف یک دقیقه می تواند منتقل شده و اطرافیان بیمار کرونایی را در صورت نداشتن ماسک مبتلا کند.

این قدرت سرایت قطعا می تواند مبتلایان بسیاری به دنبال داشته باشد و با افزایش مبتلایان آمار مرگ و میر ناشی از کرونا هم افزایش پیدا خواهد کرد.

دکتر سارا شاه آبادی معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شروع موج جدید کرونا در استان گفت: غالب این موج متاسفانه از نوع "دلتا" است که سویه جدید کرونا محسوب می شود.

وی افزود: متاسفانه این سویه جدید از قدرت سرایت بالایی برخوردار است و می تواند ظرف یک دقیقه از فرد بیمار به افراد دیگر منتقل شود.

شاه آبادی گفت: اگر یک فرد بدون ماسک با فرد مبتلا به کرونای "دلتا" که او هم ماسک نداشته باشد مواجه شود، ظرف 60 ثانیه مبتلا خواهد شد.

وی افزود: این قدرت سرایت بالا حقیقتا نگران کننده است و می تواند ما را با افزایش چشمگیر مبتلایان و بستری ها و به تبع آن فوتی های کرونا مواجه کند.

شاه آبادی در خصوص علائم این سویه جدید گفت: علائم کرونای "دلتا" مانند سویه های قبلی است، با این تفاوت که سردرد، تب و آبریزش بینی سه علامت شاخص آن محسوب می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: نکته جدیدی که در سویه "دلتا" متوجه شده ایم این است که احتمال درگیری ریوی بدون علامت وجود دارد و متاسفانه بیمارانی داشته ایم که علامتی نداشته اما ریه آنها تا حد زیادی درگیر شده و متاسفانه زمانی که اقدام کرده اند برای نجات جانشان دیر شده بود.

وی افزود: بنابراین افراد باید هرچه می توانند در خصوص پیشگیری از ابتلا به این سویه جدید تلاش کنند و مهمترین راه آن استفاده از ماسک است.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه تاکید کرد: همه افراد باید با مشاهده علائم سرماخوردگی حتما خود را قرنطینه کنند و در این شرایط باید تست کرونا بدهند.

وی افزود: توصیه می شود این افراد اگر تست شان منفی شد اما همچنان علائم داشتند، در قرنطینه بمانند، چرا که احتمال 30 درصد خطا در جواب تست های PCR وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین