کد خبر: ۷۲۰۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

انتشار مصاحبه قدیمی آیت‌الله هاشمی درباره اختلاف‌نظر با رهبری درخصوص رابطه با امریکا

در ویدیوی دو دقیقه‌ای انتشاریافته ازسوی «خانه موزه هاشمی» که ظاهرا بخشی از یک مصاحبه بلندتر است، رییس درگذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روابط خود با رهبری می‌گوید: «اختلاف که ما همیشه داشته‌ایم و در همه مسائل بدون اختلاف‌نظر نبوده‌ایم؛ یکی از آن‌ها مساله امریکا بود.»
انتشار مصاحبه قدیمی آیت‌الله هاشمی درباره اختلاف‌نظر با رهبری درخصوص رابطه با امریکا
آفتاب‌‌نیوز :

کانال «خانه موزه هاشمی» ویدیویی از مصاحبه با آیت‌الله مرحوم اکبر هاشمی‌رفسنجانی منتشر کرده که رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از آن از عواقب منفی قطع رابطه با امریکا می‌گوید.

این درحالی است که شامگاه یکشنبه همین هفته، یعنی حدود ۲۴ ساعت پیش از انتشار این ویدیو توسط کانال «خانه موزه هاشمی»، نماهنگی با عنوان «عبرتِ آیندگان» روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبری رفته بود که به بخش‌هایی از دیدار رهبری با اعضای مجمع تشخیص مصلحت در فروردین ماه ۹۱ و همچنین بخشی از آخرین دیدار رییس و اعضای دولت دوازدهم با ایشان می‌پردازد و در بخشی از آن، رهبر انقلاب با اشاره به سابقه اختلاف‌نظر با رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گویند: «با خود ایشان (آیت‌الله هاشمی) جلسات متعددی صحبت کردم؛ صدای آقای هاشمی ضبط است در شورای عالی امنیت ملی که گفتند فلانی (رهبری) در این زمینه استدلال‌هایی دارد که ما جواب آن استدلال‌ها را نداریم.»

حال در ویدیوی دو دقیقه‌ای انتشاریافته ازسوی «خانه موزه هاشمی» که ظاهرا بخشی از یک مصاحبه بلندتر است، رییس درگذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روابط خود با رهبری می‌گوید: «اختلاف که ما همیشه داشته‌ایم و در همه مسائل بدون اختلاف‌نظر نبوده‌ایم؛ یکی از آن‌ها مساله امریکا بود.»

آیت‌الله هاشمی در ادامه با اشاره به مقطعی از دوران ریاست‌جمهوری خود که حسن روحانی به عنوان مشاور رییس‌جمهوری و دبیر شورای عالی امنیت ملی فعالیت می‌کرد، می‌گوید: «نظر او (روحانی) هم مثل من بود که ما باید مساله‌مان را با امریکا حل کنیم. آقای روحانی برای منافع و ضرر‌های این کار دو ستون درست کرده بود. من بر آن اساس، ضمن اینکه خودم هم نظراتی داشتم و اضافه کردم، رفتم و با آقا صحبت کردم.»

رییس دولت سازندگی ادامه می‌دهد: «خیلی بحث کردیم. یکی، دو ساعت بحث کردیم و به نتیجه نرسیدیم. معمولا وقتی با ایشان اختلاف داشته باشم، نهایتا نظر ایشان را برای خودم حجت می‌دانم، چون ایشان رهبر هستند و حق اظهارنظر قاطع دارند. همین الان هم همین‌طور است. من گفتم نمی‌توانم حرف دیگری به شما بزنم و فقط مساله ما و خداست. بالاخره در روز قیامت از من و شما می‌پرسند چرا این همه ضرر و مشکلات برای نظام و مسلمانان ایجاد شد. اگر این‌ها را برعهده می‌گیرید، من دیگر حرفی ندارم. ایشان گفتند: بله، جواب خدا با من باشد!»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
21
از آن ویدئو و آن مصاحبه هم ارزش آقای هاشمی بیشتر معلوم شد و هم دلیل استخر فرح .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین