کد خبر: ۷۲۰۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

هشدار سردار تنگسیری درباره تحرکات در خلیج فارس

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در تمام مرزهای آبی حوزه جغرافیای خلیج فارس و تنگه هرمز امنیت کامل برقرار است، حتی برای دفاع از امنیت منافع جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد و دوردست آمادگی وجود دارد.
هشدار سردار تنگسیری درباره تحرکات در خلیج فارس
آفتاب‌‌نیوز :

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، ضمن تشریح اقدامات نیروی دریایی سپاه برای مقابله با موج جدید کرونا در حوزه جغرافیایی استان‌های مأموریتی این نیرو، گفت: قبل از پاسخ به سؤال شما می‌بایست از زحمات مخلصانه و شبانه‌روزی کارکنان شریف و نجیب بهداشت و درمان کشورمان که به‌صورت جهادی و دلسوزانه الآن حدود یک سال و نیم است که مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند، خاضعانه از آنان تشکر کنم.

*خدمات‌رسانی بیش از ۸۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های ندسا به بیماران کرونایی
وی افزود: اما اقدامات نیروی دریایی سپاه در موج پنجم کرونا و شروع پیک جدید، سریعاً مجموعه فرماندهی نیروی دریایی سپاه همانند گذشته با برنامه‌ریزی و اقدامات جهادی، بسیج شدند و ما هم تأکید کردیم بیش از ۸۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های استقراری نیروی دریایی سپاه در شهرهای بوشهر، شیراز، بندرعباس، چالوس، چاه مبارک، بندرلنگه در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرند و خدمات‌رسانی درمانی به این بیماران با سرعت بیشتری صورت گیرد.

*راه‌اندازی یک واحد بیمارستان صحرایی در بندرعباس
دریادار تنگسیری اظهار داشت: بنابر نیاز مردم در مراکز درمانگاهی ماهشهر، چالوس و بندرلنگه، کلینیک‌های حاد تنفسی راه‌اندازی و به تجهیزات مربوطه مجهز شدند و بنا به درخواست ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت و درمان، یک واحد بیمارستان صحرایی مزین به نام شهید فاطمی (ره) در کنار بیمارستان شهید محمدی (ره) بندرعباس بر پا و راه‌اندازی شد و هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه ۱۵۰ نفر مراجعه‌کننده کرونایی دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، ۴۰ تا ۵۰ تخت بستری و پذیرش بخش سی تی اسکن در بیمارستان صاحب‌الزمان (عج) بندرعباس به بیماران کرونایی اختصاص‌یافته است و به‌طور کامل بیمارستان شهید سلیمانی (ره) چاه مبارک در غرب استان هرمزگان و جنوب استان بوشهر برای خدمات‌دهی درمانی به بیماران کرونایی فعال هستند و چند بخش در بیمارستان‌های چالوس، بوشهر و شیراز در اختیار خدمات‌رسانی درمانی به بیماران کرونایی فعالیت دارند.

*واکسیناسیون جزایر خلیج‌فارس در حال اتمام است
سردار تنگسیری خاطر نشان کرد: در زمینه واکسیناسیون هم در جزایر خلیج‌فارس به‌طور کامل در حال اتمام است و فعلاً در سه نقطه در شهر بندرعباس به‌طور خاص بهداری نیروی دریایی سپاه مشغول تزریق واکسن به مردم و تا هفته آینده بنا بر همکاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مراکز واکسیناسیون بیشتر هم خواهد شد و این آمادگی داریم هر جا نیاز باشد بنا بر ظرفیتی که داریم خدمات‌رسانی درمانی و تزریق واکسن انجام دهیم.

*امنیت کامل در تمام مرزهای آبی حوزه جغرافیای خلیج فارس و تنگه هرمز برقرار است
فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره امنیت مرزهای آبی خلیج فارس و سواحل مکران هم گفت: با حضور پرشور و با صلابت رزمندگان دریادل و بسیجیان غیور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در تمام مرزهای آبی حوزه جغرافیای خلیج فارس و تنگه هرمز امنیت کامل برقرار است، حتی برای دفاع از امنیت منافع جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد و دور دست آمادگی لحظه‌ای وجود دارد؛ امروز در منطقه استراتژیک تنگه هرمز، سیستم کنترل باند حاکم است، هر شناوری که وارد و خارج می‌شود با رصد کامل و اشراف اطلاعاتی کنترل می‌شود و اشراف هوشمندانه کاملی در تنگه استراتژیک هرمز وجود دارد.

وی تاکید کرد: اصولا دشمن می‌داند تحرکاتش رصد می‌شود و به محض تخلف حتی سهوی، تذکر جدی می‌گیرد و سریعا باید مراعات نماید، در غیر اینصورت با برخورد قاطع و مقتدرانه مواجه می‌شود، این یک موضوع عادی است و به یک امر بدیهی تبدیل شده است.

دریادار تنگسیری اظهار داشت: باید یادآورشد امنیت خلیج فارس با کشورهای مسلمان خلیج فارس است و خلیج فارس خانه ماست و جایی برای حضور بیگانگان نیست ما و برادران مسلمان کشورهای حوزه خلیج فارس به راحتی می‌توانیم امنیت این منطقه را تامین کنیم، اصلا نیاز به حضور بیگانگان در آب‌های نیلگون خلیج فارس نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان دلیر نیروی دریایی سپاه و با توکل به خداوند متعال، در مرزهای آبی از نعمت امنیت کامل و پایدار برخورداریم. البته دشمنان به خوبی می‌دانند ما برای تامین منافع انقلاب اسلامی و امنیت مرزهای کشور عزیز اسلامی بسیار جدی و انقلابی عمل می‌کنیم و با کسی شوخی نداریم، محکم ایستاده ایم و به حول قوه الهی، تا آخرین نفس خواهیم ایستاد.

*سازماندهی بیش از ۵۴۰ ناوگروه بسیج دریایی
سردار تنگسیری گفت: ما امروز به لطف خداوند متعال موفق شده ایم با تشکیل بسیج دریایی مردم پایه و سازماندهی بیش از ۵۴۰ ناوگروه بسیج دریایی، موضوع دفاع از منافع جمهوری اسلامی و حفاظت از آب‌های سرزمینی و مرزهای آبی را «مردمی» کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین درباره اقدامات اخیر این نیرو در محرومیت زدایی، گفت: نیروی دریایی سپاه امسال در چند مرحله بسته‌های معیشتی کمک مؤمنانه به نقاط محروم و نیازمند در برخی استان‌های جنوبی تقدیم کرده است.

وی از جمله اقدامات انجام شده را به این شرح برشمرد: آب رسانی به برخی روستاهای شرق استان هرمزگان و جنوب استان سیستان و بلوچستان، راه اندازی و ساماندهی مجتمع صیادی اشتغال زایی در روستای گیشه بندر لنگه و روستای بحل بندر جاسک، بهسازی جاده روستایی در زاچ و داربست بشاگرد، واگذاری تعدادی قایق‌های صیادی به برخی صیادانی که در سیل سال ۹۸ قایق‌های آنان آسیب دیده بود و یا آب برده بود و بیکار شده بودند، احداث جاده آسفالت در روستای بحل بندر جاسک که منتهی به اسکله صیادان آنجا می‌شود، احداث دو واحد برج نور بزرگ در اسکله صیادی روستای بحل که مورد نیاز صیادان محلی آنجا بوده است.

دریادار تنگسیری گفت: «إن شاءالله» امسال تا قبل از سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم عزیز، شهرک مسکونی شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) که سال گذشته مراسم کلنگ زنی ساخت آن در منطقه زاچ و دار بست شهرستان بشاگرد انجام شده بود، آماده بهره برداری و تحویل به مردم عزیز آنجا می‌باشد، البته خیرین عزیز هم ما را در این امر خداپسندانه همراهی کرده‌اند که جا دارد از خدای رحمان برای آن‌ها آرزوی صحت و توفیق بیشتر مسئلت کنیم، در چند روز آینده روستای جدید لیره‌ای جاسک شروع به ساخت مسکن و احداث شهرک مسکونی خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات دیگری هم در دست کار است که به محض تحقق کامل آن به اطلاع عموم مردم عزیز خواهیم رساند و اصولا سپاه از مردم است و یک نهاد مردم پایه است و ارتباط و حضور در بین مردم برای ما مایه قوت قلب و رفع مشکلات مردم بدست ما موجب افتخار ما است و ما به خادمی نسبت به این مردم نجیب و ولایتمدار افتخار می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین