کد خبر: ۷۲۰۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

غرش شیر پارسی در سرزمین سامورایی‌ها؛ گرایی قهرمان المپیک شد

«محمدرضا گرایی» فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم کشورمان در مبارزه فینال این وزن در بازی‌های المپیک توکیو با پیروزی مقابل حریف اوکراینی به مدال طلا دست یافت.
غرش شیر پارسی در سرزمین سامورایی‌ها؛ گرایی قهرمان المپیک شد
آفتاب‌‌نیوز :

پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۱۰ مرداد ماه آغاز شده و ۱۳ مرداد به کار خود پایان می‌دهد. برهمین اساس مبارزه‌های فینال و رده‌بندی وزن‌های ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی امرو(چهارشنبه) از ساعت ۱۵ به وقت تهران در سالن ماکوهاری مسه توکیو آغاز شد.

گرایی امروز در مبارزه فینال به مصاف پرویز نصیب‌اف دارنده برنز جوانان جهان، طلای جوانان اروپا و نقره نوجوانان جهان از اوکراین رفت و با نتیجه ۹ بر یک شکست داد و قهرمان المپیک شد.

گرایی در ۳۰ ثانیه بعد از آغاز وقت قانونی نخست پوئن اخطار گرفت و در ادامه کنده فرنگی حریف اوکراینی را بالا آورد اما قاضی اعتقاد داشت که وی از پا استفاده کرده و ۴ امتیاز را به گرایی ندادند. در ادامه رسول جزینی مربی تیم ملی به این امر اعتراض کرد که هیات ژوری بعد از بازبینی فیلم اعتراض مربیان کشورمان را قبول نکردند و یک امتیاز به حریف اوکراینی دادند.

چند ثانیه بعد از این حادثه گرایی با کمرگیری زیبا حریف خود را خاک کرد و ۲ امتیاز دیگر گرفت تا تایم نخست ۳ بر یک به سود فرنگی‌کار کشورمان به پایان برسد.

غرش شیر پارسی در سرزمین سامورایی‌ها؛ گرایی قهرمان المپیک شد

فرنگی‌کار شیرازی کشورمان چند ثانیه بعد از آغاز تایم دوم یک مرتبه دیگر با کمرگیری و به پل بردن حریف ۴ امتیاز دیگر گرفت که مورد اعتراض مربیان اوکراینی قرار گرفت و هیات ژوری نپذیرفت و یک امتیاز دیگر به نماینده کشورمان دادند و در ثانیه‌های پایانی کشتی گرایی موفق شد پای حریف خودش را به بیرون ببرد و جمع امتیازات خودش را به ۹ برساند.

گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم جولیان آکود از کلمبیا را ۸ بر صفر شکست داد. او در مرحله یک چهارم نهایی با فرانک استابلر از آلمان (دارنده ۳ طلا و ۲ برنز قهرمانی جهان/ برنز بازی‌های اروپایی/ ۲ طلا و یک برنز قهرمانی اروپا) روبرو شد که حریف نامدار خود را با نتیجه ۵ بر ۵ (کسب امتیاز آخر) شکست دادو

گرایی در مرحله نیمه نهایی به مصاف راماز زویدزه دارنده نقره امیدهای جهان از گرجستان رفت و با نتیجه ۶ بر یک حریف خود را شکست داد و به فینال راه یافت تا طلسم ناکامی نمایندگان کشورمان برای رسیدن به فینال شکسته شود.

محمدرضا گرایی با حضور در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم المپیک و کسب مدال طلا به ۶ سال ناکامی کشتی‌گیران کشورمان برای حضور در تورنمنت‌های جهانی و المپیک پایان داد. همچنین از المپیک ۲۰۱۲ لندن و بعد از کسب سه مدال طلای درخشان در المپیک ریو کشتی فرنگی فینالیست نداشت.

همچنین بعد از حضور قاسم رضایی در فینال وزن ۹۸ کیلوگرم پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۱۵ در لاس وگاس آمریکا و بعد از گذشت ۶ سال هیچکدام از ملی‌پوشان کشتی فرنگی نه در المپیک ریو و نه در پیکارهای جهانی نتوانسته‌اند گام به فینال بگذارند.

همچنین محمدهادی ساروی روز گذشته در مبارزه رده‌بندی وزن ۹۷ کیلوگرم به مصاف آروی ساوولاینن دارنده مدال طلای امیدهای جهان از فنلاند رفت و با نتیجه ۹ بر ۲ حریف خود را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

همچنین محمدعلی گرایی نیز در دیدار رده‌بندی وزن ۷۷ کیلوگرم به مصاف شوهی یابیکو از ژاپن رفت و با نتیجه ۱۳ بر ۳ مغلوب حریفش شد و در رده پنجم قرار گرفت.

در ۲ وزن نخست نیز امین میرزازاده نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم در دیدار رده‌بندی مغلوب «رضا کایالپ» از ترکیه شد و در رده پنجم قرار گرفت. علیرضا نجاتی فرنگی‌کار وزن ۶۰ کیلوگرم نیز با شکست مقابل حریفی از ارمنستان از دور رقابت‌ها حذف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین