کد خبر: ۷۲۰۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹

دادگاه فرانسه دولت مکرون را جریمه کرد

 دادگاه عالی فرانسه دولت این کشور را ۱۰ میلیون یورو (۱۲ میلیون دلار) جریمه کرد زیرا به اندازه کافی در بهبود کیفیت هوا در بخش‌هایی از کشور تلاش نکرده است.
دادگاه فرانسه دولت مکرون را جریمه کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دادگاه عالی فرانسه با محکوم کردن دولت امانوئل مکرون به جریمه، هشدار داد که در صورت اقدام نکردن سریع مقامات در مقابله با آلودگی هوا این حکم (جریمه) را ظرف چند ماه دیگر اجرا خواهد کرد.

به گزارش فرانس ۲۴، دادگاه عالی که پرونده محیط زیست دولت فرانسه را زیر نظر دارد، گفت: اقدامات صورت گرفته توسط دولت برای بهبود کیفیت هوا کافی نبوده زیرا ممکن است برخی اقدامات اجرا نشوند و اثرات احتمالی آنها به درستی ارزیابی نشده باشد.

دادگاه عالی فرانسه سال گذشته اعلام کرده بود که دولت در اجرای حکم دادگاه مربوط به سال ۲۰۱۷ برای مهار سطح آلودگی هوا کوتاهی کرده است. این دادگاه ۶ ماه به دولت مهلت داد تا اقدامات اصلاحی انجام دهد یا هر ۶ماه یکبار ۱۰ میلیون یورو جریمه شود تا کیفیت هوا بهبود یابد.

با گذشت ۶ماه از اعلام آن هشدار دولت مکرون مجددا در مهار سطح آلودگی هوا کوتاهی کرد و دادگاه عالی فرانسه روز چهارشنبه طبق وعده پیشین خود دولت مکرون را ۱۰ میلیون یورو جریمه کرد.

اعتقاد بر این است که آلودگی هوا موجب مرگ زودرس ۴۰ هزار نفر در فرانسه در هر سال می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین