کد خبر: ۷۲۰۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

بارش باران و وزش باد شدید در ۲۵ استان

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رشد ابر، بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط ۲۵ استان کشور طی دو روز آینده خبر داد.
بارش باران و وزش باد شدید در ۲۵ استان
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان با اشاره به آخرین خروجی مدلهای هواشناسی، اظهار کرد: طی دو روز آینده در برخی نقاط استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری، ایلام، ارتفاعات استانهای خوزستان و بوشهر، فارس، جنوب و غرب کرمان، هرمزگان، گیلان، مازندران، غرب گلستان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان و به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شنبه، یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی، زاگرس جنوبی و البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود، گفت: شایان ذکر است طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان در این مدت شرق دریای عمان مواج است و از امروز تا اوایل هفته آینده در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش دما ۵ تا ۸ درجه خواهند داشت.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۵ مرداد) نیمه ابری و وزش باد، گاهی ابری و بارش پراکنده با احتمال رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۴ سانتیگراد و طی روز ‌شنبه (۱۶ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ مرداد) اهواز با بالاترین دما ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۸ درجه سانتیگراد طی امروز و ۲۹ درجه سانتیگراد طی فردا، خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین