کد خبر: ۷۲۰۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

طرح جنجالی مجلس درباره اینترنت مسکوت می‌شود؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه به زودی عده‌ای از نمایندگان بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس، تقاضای مسکوت گذاشتن طرح صیانت را تقدیم هیات رئیسه خواهند کرد، گفت: اگر ۲۵ نفر نمایندگان مخالف تصمیم بگیرند که جلوی طرح را بگیرند، این طرح با رای اکثریت مسکوت می‌ماند.
طرح جنجالی مجلس درباره اینترنت مسکوت می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

«سید غنی نظری خانقاه» با اشاره به بررسی «طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» در کمیسیون فرهنگی با استناد به اصل۸۵ قانون اساسی گفت: اولویت امروز کشور وضعیت معیشتی است. مقام معظم رهبری هم بر این مهم تاکید کردند که اولویت ما رسیدگی به وضع اقتصادی و معیشتی مردم است. لذا صرف وقت و زمان نمایندگان برای رسیدگی به طرح صیانت در شرایطی که اولویت های مهم تری داریم، قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه هیچ ضرورتی برای اینکه مجلس طرح صیانت را اصل هشتادوپنجی کند، وجود نداشت، گفت: من از نحوه اداره مجلس در روزی که رای به اصل هشتادوپنجی شدن طرح دادند، گلایه مندم و اعتراض خود را رسما اعلام کردم. برخلاف آئین نامه داخلی مجلس عمل کردند و اینقدر کار را معطل کردند که نمایندگان حاضر مجلس را ترک کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نمایندگان شهرستان‌ها چهارشنبه‌ها باید در حوزه انتخابیه حضور داشته باشند و بانیان طرح با علم به اینکه اگر رای گیری را به بعد از ظهر موکول کنند تعدادی از نمایندگان شهرستانی خواهند رفت، جلسه رای گیری را عقب انداختند.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: مجلس برای موضوعات مهمی مانند آب خوزستان و پیامدها و مسائل ناشی از آن جلسه غیرعلنی تشکیل می داد، نه اینستاگرام و تلگرام و غیره گفت: مجلس ۲۹۰ نماینده دارد و این طرح و اصل هشتادوپنجی شدن آن مورد قبول اکثر نمایندگان نیست.

وی اظهار کرد: از ۲۹۰ نفر نماینده ۱۲۱ نفر به این طرح رای دادند. این نشان می‌دهد ۱۶۹ نماینده مجلس یا برای رای دادن حضور نداشتند یا مخالف آن بودند. به هر حال این موضوع طوری مدیریت شد تا نتیجه مورد نظر یک جمع مشخص تامین شود.

نظری خانقاه یادآور شد: اگر در بستر و زمانی رای گیری انجام می شد که همه نمایندگان مجلس در صحن حاضر بودند یا حتی در همین روز اگر ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح هم رای گیری می‌شد، این طرح رای لازم را کسب نمی کرد.

وی با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه شورای عالی فضای مجازی با این طرح موافق است، گفت: ما نماینده مردم هستیم نه نماینده شورای عالی فضای مجازی. چه کسی بهتر از نماینده مردم می تواند منافع ملی را در هر سطحی لحاظ کند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم برخورد منطقی و عقلانی با مسائل گفت: تصمیمات ما تاثیرات بلند مدت دارد و اصولگرایانی که با دغدغه‌های جامعه همدل هستند، با طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی مخالف هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حدود ۲ میلیون نفر از طریق فضای مجازی ارتزاق می‌کنند، اضافه کرد: ما باید مشکلات اصلی کشور را حل کنیم بعد دنبال این چنین مباحثی برویم.

نظری خانقاه اضافه کرد: به زودی عده‌ای از نمایندگان بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس، تقاضای مسکوت گذاشتن طرح صیانت را تقدیم هیات رئیسه خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ۲۵ نفر نمایندگان مخالف تقاضا کنند، با رای اکثریت طرح مورد نظر مسکوت خواهد ماند.

نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی درباره مخاطرات طرح صیانت برای دولت سیزدهم بیان کرد: باید صبر کنیم و ببینیم، استراتژی دولت سیزدهم در خصوص فضای مجازی چیست و چه رویکردی را در این رابطه اتخاذ خواهد کرد. از نظر من این طرح دست و پای دولت را می بندد و بر مشکلات آن می افزاید، و احساس من این است که دولت رئیسی با این طرح همدل نیست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته با ۱۲۱ رای بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی را با استناد به اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیونفرهنگی واگذار کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین