کد خبر: ۷۲۰۸۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

انتقاد از توهین به خبرنگاران در بندرعباس

 رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: باید اداره کل گمرک هرمزگان در بیاینیه ای رسمی عذرخواهی خود را از اهانت به جامعه رسانه ای هرمزگان اعلام کند و هیچ گونه انکار و سهل انگاری مورد قبول مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس نیست و باید از خبرنگاران و عکاسان دلجویی شود.
انتقاد از توهین به خبرنگاران در بندرعباس
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که بعدازظهر امروز شماری از اهالی رسانه هرمزگان طبق نوبت قبلی قرار بر تزریق واکسیناسیون کرونا در مرکز واکسیناسیون شهید رجایی بندرعباس متعلق به اداره کل گمرک استان هرمزگان داشتند با ممانعت مدیر روابط عمومی این این اداره کل مولجه شدند.

عصر امروز طی پیامک دریافتی تعدادی از خبرنگاران و عکاسان رسانه های استان هرمزگان از جمله خبرگزاری ایسنا به مرکز واکسیناسیون شهید رجایی بندرعباس متعلق به اداره کل گمرک استان هرمزگان مراجعه کردند و طبق لیست رویت شده در آن مرکز در نوبت تزریق قرار گرفتند اما پس از مدتی مدیر روابط عمومی اداره کل گمرک استان هرمزگان پس از سوالات خارج از حیطه کاری و تماس با برخی افراد با عصبانیت با اشاره به اینکه این مرکز متعلق به اداره کل گمرک استان هرمزگان بوده و خبرنگاران حق تزریق واکسن ندارند، اقدام به بی حرمتی به خبرنگاران و عکاسان حاضر در جمع کرد و با اختلال در روند واکسیناسیون اهالی رسانه سبب شد خبرنگاران و عکاسان حاضر در جمع به نشانه اعتراض این مرکز را ترک کنند.

این اقدام در حالی رخ داد که کادر درمان حاضر با بیان اینکه سهمیه واکسن ارائه شده متعلق به همگان بوده و طبق نوبت اعلامی هرکسی می تواند از تزریق واکسن دریافت کند با این اقدام مدیر روابط عمومی مقابله و در حمایت از جامعه رسانه از ادامه واکسیناسیون در این مرکز خودداری کردند.

در همین خصوص مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان طی تماس با خبرنگار ایسنا و ابراز تأسف بابت این اقدام، افزود: طبق هماهنگی صورت گرفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با دستگاه مذکور برخورد کرده و طی تماسی با مدیرکل گمرک استان هرمزگان خواستار عذرخواهی از جامعه رسانه ای استان شد.

فاطمه رکن الدینی با اشاره به اینکه هیچ فردی حق اختلال در روند واکسیناسیون ندارد، خاطرنشان کرد: جامعه رسانه ای در بین جوامع هدف وزارت بهداشت و درمان قرار داشته و طبق سهمیه دریافتی باید واکسیناسیون این قشر زحمتکش انجام شود.

وی با بیان اینکه این اقدام یک مدیر در مجموعه گمرک هرمزگان خلاق اخلاق و دور از ادب بوده و به طور حتم روز شنبه ۱۶ مرداد با حضور در دفتر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان باید جوابگو این اقدامش باشد، عنوان کرد: تا اطلاع ثانوی این مرکز واکسیناسیون تعطیل تا به این اقدام دور از شأن و اخلاق حرفه ای رسیدگی شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان در پایان اضافه کرد: امیدوارم در روزهایی که به ۱۷ مرداد روز خبرنگار نزدیک می شویم شاهد پاسداشت این قشر زحمتکش باشیم نه آنکه با این اقدامات سبب دلخوری و ماندن خستگی در تن آن ها شویم.

همچنین احمد مرادی، رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس پیرامون بی حرمتی به جمعی از خبرنگاران هرمزگانی در مرکز واکسیناسیون شهید رجایی بندرعباس، افزود: به هیچ وجه اهانت و بی حرمتی به جامعه رسانه هرمزگان که خالصانه در حال فعالیت بوده و با انواع مشکلات دست و پنجه نرم می کنند امری ناپسند بوده و از سوی مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس این اقدام صورت گرفته را محکوم می کنم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران حلقه اتصال مردم و مسئولین بوده و باید در ارائه وظایفی که برعهده دارند، ساعی و کوشا باشند، اضافه کرد: در حالی که به 17 مرداد نزدیک می شویم و باید در مقام و جایگاه رفیع این عزیزان بیش از پیش کوشا باشیم شاهد هستیم برخی مسئولین با برخی رفتارهای توهین آمیز سعی در کم ارزش جلوه دادن این جایگاه دارند.

مرادی با اشاره به اینکه در مدتی که از شیوع کرونا می گذرد جامعه رسانه ای استان هرمزگان همپای کادر درمان در انعکاس رویدادها و آگاه سازی مردم و مجاهدت های کادر درمان گام برداشته و به واقع که باید یک خسته نباشید جانانه به این قشر زحمتکش گفت، اضافه کرد: در عجبم در حالی که وزارت بهداشت و درمان نیز مجوز واکسیناسیون خبرنگاران را صادر کرده و در کل کشور این امر در حال انجام است و طبق مصوبه ستاد مدیریت کرونا این اتفاق باید در استان هرمزگان هم رخ دهد، چگونه مسئولی اجازه می دهد اینچنین در روند واکسیناسیون جامعه رسانه ای استان هرمزگان خلل وارد کند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با بیان اینکه اگر مرکزی در اداره ای همچون گمکر هرمزگان تشکیل می شود جهت سهولت در واکسیناسیون و برای ممناعت از ازدحام در مراکز مختلف است، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون عمومی و به فرد یا دستگاهی تعلق ندارد و باید تمامی گروه ها طبق زمانبندی وزارت بهداشت و درمان اقدام به تزریق کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران و عکاسان با توچه به پیامک ارسالی وزارت بهداشت و درمان و با هماهنگی ستاد مدیریت بیماری کرونا به آن مرکز مراجعه کرده اند و آن مرکز موظف به واکسیناسیون بوده و هیچکس حق ممانعت یا سهم خواهی در این خصوص نداشته و ندارد.

مرادی در پایان با بیان اینکه واکسیناسیون خبرنگاران و عکاسان در زمره وظایف وزارت بهداشت و درمان بوده است، عنوان کرد: باید اداره کل گمرک هرمزگان در بیانیه ای رسمی عذرخواهی خود را از اتفاق پیش آمده اعلام کند و هیچ گونه انکار و سهل انگاری مورد قبول مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس نیست و باید از خبرنگاران و عکاسان دلجویی شود و طبق اعلام استانداری هرمزگان انتظار داریم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی هرمزگان به این مساله ورود کرده و نتیجه را در رسانه ها اعلام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین