کد خبر: ۷۲۰۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
رییس جمهوری گفت "اراده مردم به تحقق عدالت، پیشرفت، آزادی است"

رئیسی: مدافع حقوق بشر هستیم/ تحریم‌ها باید لغو شوند

رییس جمهوری گفت که تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو گردد و از هر طرح دیپلماتیک که باعث انجام این امر شود استقبال می‌کند
رئیسی: مدافع حقوق بشر هستیم/ تحریم‌ها باید لغو شوند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی سیزدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با خوشامدگویی به میهمانان داخلی و خارجی حاضر در این مراسم، اظهار کرد: طلوع انقلاب اسلامی در ایران فصل نوینی از آزادی مشارکت سیاسی و مردم‌سالاری را در تاریخ کشور به ثبت رساند و قانون اساسی به عنوان میثاق ملی همه نهادهای حاکمیتی را محصول اراده و رای مردم دانسته است و امروز بار دیگر این موضوع تحقق یافته است. اراده مردم به تحقق عدالت، پیشرفت، آزادی است.

وی افزود: ملت ایران به واسطه انقلاب اسلامی زنجیر زورگویان را پاره کرد و بر سرنوشت خود حاکم شد و ثابت کرد که مردم‌سالاری دینی می‌تواند نوع جدیدی از حکومت باشد.

رییسی یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی امروز در جایگاهی ایستاده که قرن‌ها سابقه تاریخی از ملت ایران را پشت خود دارد. در طلیعه قرن جدید و آغاز گام دوم انقلاب بسیار مفتخرم که به حفاظت از این میراث بزرگ انتخاب شدم.

رییس جمهوری تاکید کرد: جلوه‌ای رشک برانگیز از مردم‌سالاری دینی را ملت ایران در جریان این انتخابات به رغم تبلیغات سهمگین دشمن و انتشار ویروس کرونا پدید آورد.

وی با بیان اینکه پیام رای مردم تحول خواهی و عدالت خواهی بود، اظهار کرد: ایستادگی در برابر قدرت‌های بزرگ در عین تعامل سازنده با جهان و حفظ استقلال از جمله خواسته‌های مردم و در کنار آن تشکیل دولتی فسادگریز، مدافع حقوق انسانها در عالم، علم‌طلب، عدالت‌جو، برنامه محور را خواستار بودند.

رییسی با تاکید بر اینکه ما مدافع واقعی حقوق بشر در هر کجای دنیا هستیم، گفت: جوانان عزیز در این مرز و بوم از ما می‌خواهند که صدای ولی نعمتان و مستضعفین باشیم و از آزادی‌های آنان حراست کنیم و وضعیت سفره‌های آنان بهبود یابد و نشاط و شور اجتماعی در جامعه ایجاد شود. دولت در این مسیر خستگی‌ناپذیر پیش خواهد رفت.

رییس جمهوری گفت: من امروز خادم همه جمهور و همه مردم ایران هستم. امروز نوبت ماست که ادای امانت کنیم. دولت مردمی دولت وفاق ملی است. در دولت مردمی جناح‌های سیاسی و دسته‌بندی‌های قومی و نژادی رنگ می‌بازد و همه برای خدمت به نظام دور هم جمع می‌شوند.

وی ادامه داد: امروز از همه اقوام و مذاهب و نژادها و اقشار و دانشجویان و پیر و جوان می‌خواهم که دولت مردمی را دولت خود بدانند. همه بیاییم تا دست در دست هم به پاخیزیم و آرمان ایران قوی را محقق کنیم.

رییسی با اشاره به مدیریت اقتصادی و توجه به تغییرات اقلیمی و توجه به وضعیت معیشتی مردم ، اظهار کرد: وعده‌های دولت مردمی وعده‌های صادق است. امیدوارم به فضل خدا ایرانی موفق‌تر و قوی‌تر بسازیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه از مردم و نمانیدگان مجلس می‌خواهیم به عنوان مصلحان دولت عمل کنند، گفت: این دو باید هرجا که نقدی یا پیشنهادی داشتند برای پیشبرد امور در اختیار بگذارند. ما به حضور مردم در صحنه و همراهی قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح سرافراز نیاز داریم. به دلیل شرایط خاص امروز نیازمند همکاری و همراهی بیشتری میان مجلس و دولت هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: من دست دوستی و برادری به سوی همه کشورهای منطقه و به ویژه همسایگان دراز می‌کنم و دست آنان را به گرمی می‌فشارم. برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز است و نظام جمهوری اسلامی بنا بر فتوای رهبر معظم خود سلاح اتمی را حرام می‌داند و در دکترین نظامی ایران این سلاح جایی ندارد.

رییسی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها باعث نمی‌شود که ملت ایران از حقوق هسته‌ای خود دست بکشد، تصریح کرد: تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو گردد و از هر طرح دیپلماتیک که باعث انجام این امر شود استقبال می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین