کد خبر: ۷۲۰۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸

درخواست اژه‌ای از رئیسی در مراسم تحلیف

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مردم با انتخاب خود، قدرت و مسوولیت بزرگی را به دوش رئیس جمهور می گذارند، گفت: قدرت قانون و مسوولیت، امانتی است که به رئیس جمهور سپرده شده است او گفت: رئیس جمهور در از بین بردن زمینه فساد، رانت، تبعیض و اصلاح ساختارهای پیچیده اداری اقدام لازم را انجام دهد.
درخواست اژه‌ای از رئیسی در مراسم تحلیف
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس‌جمهور ایران در محل مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به روح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره)، شهدای گرانقدر و شهید والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس درود می‌فرستم و برای همه جانبازان و آزادگان و خانواده معظم آنها سلامت و برای همه بیماران شفاعت از خداوند مسئلت دارم.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی ماه ذی الحجه از خداوند سبحان می خواهم ملت ایران مشمول برکات این ماه عزیز باشند و آنچه برای خوبان در شب و روز عرفه، عید قربان، عید غدیر برای همه اولیا و اوصیا مقدر داشتند برای ملت عزیز ما عنایت فرمایند.

محسنی‌اژه‌ای با قدردانی از ملت ایران و آرزوی عزت و سربلندی افزود: از مردم متدین و بصیر که با همه تلاش های دشمنان در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در پای صندوق های رأی حاضر شدند و یک بار دیگر برگی زرین را برای ملت متدین و انقلابی افزودند و فرد شایسته ای برای یک دوره چهار ساله انتخاب کردند، قدردانی می‌کنم.

وی اضافه کرد: از برگزارکنندگان انتخابات که شرایط برگزاری انتخابات امن و صیانت از آرای مردم را فراهم کردند، کمال تشکر را دارم. همچنین از همه کسانی که در دوره های مختلف رئیس جمهوری خدمت صادقانه کردند نیز تشکر می کنم.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی ریاست جمهوری عالی ترین مقام کشور پس از مقام معظم رهبری است که مسوولیت اجرای قانون اساسی را برعهده دارد.

محسنی‌اژه‌ای افزود: رئیس جمهور امروز در پیشگاه قرآن کریم و نمایندگان ملت و مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضاییه و شورای نگهبان به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کند که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشد.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری امروز سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خود را برای انجام مسوولیت به کار گیرد و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور کند.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد به فضل پروردگار و رئیس جمهور منتخب با همراهی قوا و کمک نخبگان در این مسوولیت خطیر موفق باشد.

محسنی‌اژه‌ای افزود: همان‌گونه که رئیس جمهور در روز تنفیذ مطرح کرد، هرچه سریع‌تر در رفع مشکلات مردم، ایجاد اشتغال، کنترل بازار، کاهش نرخ تورم، کاهش گرانی سرسام آور و حمایت از تولید داخلی و سرمایه گذاری اقدام عاجل داشته باشد.

وی اضافه کرد: همچنین رئیس جمهور در از بین بردن زمینه فساد، رانت، تبعیض و اصلاح ساختارهای پیچیده اداری اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور نسبت به همه اصول قانون اساسی به ویژه بندهای شانزده گانه اصل سوم قانون اساسی به طوری که حقوق آحاد جامعه را تامین می کند، اهتمام لازم داشته باشد.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: اعلام می کنم قوه قضاییه برای کمک به دولت و گسترش عدل و عدالت و حمایت از حقوق مردم و آزادی های مشروع و مبارزه با فساد آمادگی لازم دارد و با تمام توان کمک خواهد کرد و در مبارزه بی امان با فساد در ساحت‌های مختلف جدی‌تر از همیشه خواهد بود.

وی اظهار داشت: توفیق همگان را از ایزد منان خواستارم و از خدای علیم و غدیر مسالت دارم به رهبر معظم انقلاب اسلامی طول عمر با برکت عنایت فرماید و سایه معظم له را تا ظهور حضرت ولی عصر مستدام دارد.

مراسم تحلیف سید ابراهیم رییسی به عنوان هشتمین رییس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران با حضور مقامات و شخصیت‌های لشکری و کشوری و مهمانانی از ۱۱۵ کشور جهان برگزار شد.

بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی، مراسم تحلیف رییس جمهور باید در محل مجلس باشد و او در جلسه علنی و در حضور نمایندگان و اعضای شورای نگهبان و در کنار رییس قوه قضاییه سوگند یاد کند.

رییس جمهوری پس از ادای سوگند، متن آن را در حضور رییس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان امضا می‌کند و متن سوگند به آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان تحویل می‌شود.

رییس جمهور بعد از مراسم تحلیف، طبق آیین‌نامه دو هفته زمان دارد تا نسبت به معرفی کابینه و برنامه وزرا به مجلس شورای اسلامی اقدام کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به مدت یک هفته وزرا و برنامه‌های‌شان در دست ارزیابی قرار خواهند گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین