کد خبر: ۷۲۰۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۴

پیام مهم روسیه به ایران و پاسخ تهران

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین با اشاره به اینکه ایران همواره یکی اعضای فعال و مهم اوپک بوده و هست تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران با عادی شدن شرایط، هیچ محدودیتی را در تولید و صادرات نفت خود نخواهد پذیرفت.
پیام مهم روسیه به ایران و پاسخ تهران
آفتاب‌‌نیوز :

کاظم غریب آبادی روز پنجشنبه با انتشار توییتی افزود: این موضوع، صرفا یک تصمیم ملی خواهد بود نه تصمیمی که از طریق تلاش های مشترک اتخاذ شود.

پیشتر سفیر و نماینده دائم روسیه در وین با انتشار توییتی، اظهارامیدواری کرده بود که با برداشتن تحریم ها، ایران به تلاش ها برای حفظ ثبات بازار نفت بپیوندد.

میخاییل اولیانوف اعلام کرد که ایران پس از احیای صادرات نفت خود، در اقدامات اوپک پلاس برای تثبیت قیمت ها در بازار جهانی نفت مشارکت می کند.

وی در توئیتی در پاسخ به توئیت کاظم غریب آبادی نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین نوشت: یک پیام مهم. امیدواریم که پس از لغو تحریم ها در مورد ایران و احیای صادرات نفت این کشور، تهران به تلاش های اوپک پلاس برای حفظ ثبات بازار جهانی نفت بپیوندد.

غریب آبادی در توئیت خود نوشته بود: ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پیام تبریک محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک، از دبیرخانه این سازمان بخاطر تلاش هایش برای حفظ ثبات در بازار جهانی نفت در طول دو سال اخیر قدردانی کرده و برای او و همکارانش آرزوی موفقیت کرد.

اوپک پلاس از ۲۳ عضو شامل کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان نفت غیراوپکی تشکیل شده است.

اوپک پلاس سال گذشته در میانه رکود تقاضا ناشی از همه گیری کرونا و کاهش قیمت ها، تولید خود را به طور بی سابقه ای به میزان ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش داد. این نهاد به تدریج بخشی از عرضه را احیا کرد و رقم کاهش عرضه را به حدود ۵.۸ میلیون بشکه در روز رساند.

براساس توافق جدید، تولید کنندگان عمده نفت تولید را به میزان ۴۰۰ هزار بکشنه در روز از ماه اوت تا دسامبر امسال افزایش می دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین