کد خبر: ۷۲۰۸۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

اهالی شهری درخراسان که به سختی واکسن می زنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خلیل‌آباد خراسان رضوی گفت: با توجه به وجود برخی شایعات در خصوص واکسن کرونا حضور مردم این شهرستان برای تزریق واکسن کرونا کم رنگ است.
اهالی شهری درخراسان که به سختی واکسن می زنند
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمدهاشمی روز جمعه گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۷۰ سال در خلیل‌آباد موفقیت آمیز بوده و ۸۸ درصد واکسیناسیون انجام شد ولی در گروه‌های سنی بعدی حضور مردم کم‌رنگ است.

وی ادامه داد: شرایط لازم برای واکسیناسیون گسترده در سطح مراکز بهداشت خلیل آباد فراهم شده است همچنین واکسیناسیون فرهنگیان در شهرستان آغاز شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد گفت: هشت هزار و ۶۰۰ دوز واکسن دریافت کرده‌ایم که از این میزان، واکسیناسیون ۶ هزار و ۹۵۰ نفر ر گروه‌های سنی مختلف انجام شده و روند واکسیناسیون در چند روز اخیر سیر صعودی به خود گرفته است.

هاشمی با بیان این که سه مرکز در شهر خلیل‌آباد و همچنین تمامی خانه‌های بهداشت سطح شهرستان کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند که ۴۸٫۱ درصد از افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند مرد و ۵۱٫۹ درصد نیز زن هستند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ۱۷۲ نفر قرنطینه خانگی و ۳۰ نفر بستری در شهرستان خلیل‌آباد داریم گفت: تعداد بستری‌ها و قرنطینه‌های خانگی در خلیل‌آباد بالاست و احتمال این که شهرستان از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر وضعیت پیدا کند وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با تاکید برلزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک گفت: باید تلاش کرد ابتلای به کرونا و ورودی‌ها به بیمارستان با رعایت مسایل پیشگیرانه به حداقل برسد.

هاشمی افزود: اطلاع‌رسانی‌ها برای واکسیناسیون کرونا در سطح شهر خلیل آباد در حال انجام است و همکاران صادقانه و به صورت شفاف مزایا و عوارض انواع واکسن‌ها را برای مردم بازگو می کنند.

خلیل آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۴۳۴ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ از روز ۱۳ تا ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۹۲ هزار و ۶۲۸ نفر رسید.

همچنین بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۸ هزار و ۶۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و چهار هزار و ۵۱۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۵۷ هزار و ۷۵۸ نفر رسید.

همچنین ️تا کنون ۱۱ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۹۹۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۸۶۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۸۶۱ دوز رسیده است.

در حال حاضر ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین