کد خبر: ۷۲۰۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
اخراج مربیان بلاروسی به معنای بسته شدن پرونده تیمانوفسکا نیست

باخ: برای برگزاری المپیک ۸۰۰ میلیون دلار وام گرفتیم

رئیس آلمانی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از اخذ وام ۸۰۰ میلیون دلاری برای برگزاری المپیک توکیو خبر داد.
باخ: برای برگزاری المپیک ۸۰۰ میلیون دلار وام گرفتیم
آفتاب‌‌نیوز :

وال‌استریت ژورنال اعلام کرد که برای برگزاری المپیک توکیو 25 میلیارد دلار هزینه شده است که آن را تبدیل به گران‌ترین المپیک تاریخ تبدیل می‌کند.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک امروز در جمع خبرنگاران گفت: برای IOC لغو المپیک توکیو خیلی آسان بود و می‌توانستیم روی دریافت خسارت آن از بیمه حساب کنیم. با این وجود نمی‌خواستیم روی پول بیمه تکیه کنیم و بر خلاف این موضوع سرمایه‌گذاری بیشتری نیز کردیم تا ورزشکاران بتوانند در بازی‌های المپیک حضور یابند.

وی افزود: ما برای لغو نشدن المپیک توکیو و برگزاری آن طبق برنامه جدید مجبور شدیم 800 میلیون بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم. این مبلغ را از هم بانک‌ها وام گرفتیم. هیچگاه تردید نداشتم که المپیک در توکیو برگزار خواهد شد. درباره احساس خود از بازی های المپیک توکیو باید بگویم بسیار فراتر از انتظارها بود. تردیدی درباره آمادگی ژاپن نداشتم و همیشه گفتم توکیو آماده‌ترین شهر در تاریخ بازی‌های المپیک است. این موضوع نیز به دو دلیل یعنی سیستم موثر مقابله با شیوع ویروس کرونا و معنوی شدن بازی‌ها توسط ورزشکاران بود. حتی خودم نگران بودم که بازی‌های المپیک توکیو روحی نداشته باشد اما در نهایت شاهد تصویر متفاوتی بودیم. ورزشکاران روح عظیمی به المپیک توکیو بخشیدند.

توماس باخ درباره پرونده جنجالی کریستین تیمانوفسکا، دونده 24 ساله بلاروسی که به درخواست مقام‌های کشورش از رقابت در المپیک توکیو بازماند و با دریافت ویزای بشردوستانه لهستان به این کشور سفر کرد، اظهار داشت: IOC دو مربی تیم ملی بلاروس را رد صلاحیت و از دهکده المپیک توکیو اخراج کرد. این اخراج به معنای بسته شدن پرونده تیمانوفسکا نیست. روند بررسی آن همچنان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین