کد خبر: ۷۲۰۹۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴

بیانیه هفت کشور صنعتی جهان علیه ایران

وزیران خارجه کشورهای گروه هفت در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که شواهد نشان‌دهنده دست‌داشتن ایران در حمله به کشتی مرسر استریت است.
بیانیه هفت کشور صنعتی جهان علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

وزرای خارجه سران هفت کشور روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک با اشاره به حمله هفته گذشته به کشتی اسرائیلی مرسر استریت مدعی شدند: تمامی شواهد موجود آشکارا به ایران اشاره دارند.

به گزارش رویترز، در ادامه این بیانیه آمده است که رفتارهای ایران در کنار حمایتش از گروه‌های نیابتی «تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی» محسوب می‌شود.

وزرای خارجه سران هفت کشور در انتهای این بیانیه نوشته‌اند: ما از ایران می‌خواهیم که به تمامی فعالیت‌های مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خاتمه دهد.

این ادعاهای ساختگی در حالی مطرح می‌شود که سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونسیتی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست‌داشتن تهران در حمله به نفتکش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح‌کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت: موجودیت رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام‌زدن‌های واهی بردارد و این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می‌کند.

این دیپلمات ارشد ایران با بیان این که این رژیم هر جایی که رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است، تصریح کرد: مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده‌اند.

خطیب‌زاده با تاکید بر این که اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در این ارتباط محکوم است، گفت: آنها باید بدانند با این فرافکنی‌ها دردی از دردهایشان دوا نمی‌شود و هر کس باد بکارد، طوفان درو می‌کند. ایران لحظه‌ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی‌کند.

او همچنین روز دوشنبه در توییتی نوشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویا محکوم می‌کند. آنها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. هرگونه ماجراجویی ضد ایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
1
5
وقتی‌اسرائیل‌آنهمه‌شیطنت‌کرد‌کجا‌بودید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
0
پس باقی بیانیه؟!
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا و کانادا.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین