کد خبر: ۷۲۰۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۳

افزایش تنش بین حزب‌الله لبنان و اسراییل

ارتش اسرائیل هم روز جمعه اعلام کرد که جنگنده ها در پی حمله موشکی به مواضع نیروهایش، به مناطق تحت کنترل حزب الله در جنوب لبنان حمله کرده‌ است.
افزایش تنش بین حزب‌الله لبنان و اسراییل
آفتاب‌‌نیوز :

حزب الله لبنان اعلام کرد که در واکنش به حملات هوایی روز پنجشنبه ارتش اسرائیل به لبنان، این گروه مناطقی را در اطراف مواضع نیروهای اسرائیلی در مزارع شبعا با ده‌ها راکت ۱۲۲ میلیمتری هدف قرار داده است.

نیروی هوایی اسرائیل نیز در حساب کاربری خود در توئیتر با تأیید این خبر نوشت که بیشتر راکت های شلیک شده توسط سیستم دفاع هوایی رهگیری شده‌اند و بقیه آنها در مناطق باز و مورد مناقشه مزارع شبعا فرود آمده‌اند.

در پی این حمله، بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل با فرماندهان ارتش این کشور دیدار و گفتگو کرد.

تاکنون گزارشی درباره تلفات و خسارات احتمالی این حملات منتشر نشده است اما منابع محلی از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در مناطقی از اسرائیل و همچنین بلندی‌های جولان که در جنگ خاورمیانه در سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شد، خبر دادند.

ارتش اسرائیل هم روز جمعه اعلام کرد که جنگنده ها در پی حمله موشکی به مواضع نیروهایش، به مناطق تحت کنترل حزب الله در جنوب لبنان حمله کرده‌ است.

بر اساس اعلام ارتش اسرائیل، نیروی هوایی در حال حمله به مناطقی هستند که ۱۹ موشک از آنجا به سوی نیروهای اسرائیلی پرتاب شده‌اند.

رادیو ارتش اسرائیل هم خبر داد که نیروهای نظامی بخش هایی از مناطق تحت کنترل حزب الله در جنوب لبنان را زیر آتش توپخانه گرفته‌اند.

با وجود این ارتش اسرائیل اعلام کرد که هر دو طرف علاقه ای به تشدید تنش ندارند. پیشتر مقام های لبنانی از حملات روز پنجشنبه اسرائیل به عنوان اقدامی «تنش زا» نام بردند که می‌تواند «تغییر تاکتیک‌های» اسرائیل را نشان دهد.

البته منابع خبری در منطقه بر این نکته تأکید دارند که هر دو طرف برای جلوگیری از هرگونه تلفات انسانی با دقت عمل می‌کنند، زیرا «هرگونه حرکت اشتباه می‌تواند به جنگ همه جانبه منجر شود.»

با این حال نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در مرز لبنان و اسرائیل نیز در مورد «وضعیت بسیار خطرناک» در این منطقه هشدار دادند. در بیانیه این نیروها آمده است: «این یک وضعیت بسیار خطرناک است و اقدامات تشدید کننده در دو روز گذشته در دو طرف مشاهده شده است.»

بیانیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد، نظر برخی تحلیلگران سیاسی که معتقدند تنش در منطقه «بسیار جدی» است را تقویت می‌کند. این گروه از تحلیلگران سیاسی بر این باورند که درگیری‌های نظامی چند روز گذشته یک رویارویی میان جناح های لبنانی و اسرائیل نیست بلکه بخشی از درگیری‌های بزرگ‌تر منطقه است که شامل ایران نیز می‌شود.

بنی گانتس روز پنجشنبه به دنبال حمله به نفتکش متعلق به یک تاجر اسرائیلی گفته بود که ارتش آماده حمله به ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین