کد خبر: ۷۲۱۰۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

دریافت‌کنندگان کدام واکسن کرونا می‌توانند خون اهدا کنند؟

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: اهدای خون با دریافت واکسن کرونا منافاتی ندارد ولی دریافت‌کنندگان واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک‌وی باید ۲۸ روز بعد از واکسینه شدن به انتقال خون مراجعه کنند.
دریافت‌کنندگان کدام واکسن کرونا می‌توانند خون اهدا کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

سیامک اسدی با بیان اینکه اکنون استان زنجان به لطف اهداکنندگان خون با کمبود خون و فرآورده‌های آن مواجه نیست، اظهار کرد: با آغاز پیک پنجم بیماری کرونا در استان و نیاز بیشتر به خون و فرآورده‌های آن در بیمارستان‌ها، زنجانی‌ها نباید بیماران نیازمند خون مانند بیماران خاص تصادفی و غیره را فراموش کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد فرآورده‌های خونی در استان زنجان با اهدای مستمر به دست می‌آید، افزود: علاوه بر تامین نیاز زنجانی‌ها، در شبکه ملی خون‌رسانی نیز فعال هستیم و به سایر استان‌های نیازمند، خون و فرآورده‌های آن را اهدا می‌کنیم.

این مسئول در رابطه با اهدای خون در افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: اهدای خون با اکثر واکسن‌ها منافاتی ندارد و افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، در صورت نداشتن عارضه خاصی می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان در رابطه با اهدای خون توسط افرادی که واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک‌وی دریافت کرده‌اند، گفت: افرادی که این نوع از واکسن‌های کرونا را دریافت کردند، در صورتی که قصد اهدای خون دارند باید حتماً بعد از ۲۸ روز برای این امر اقدام کنند.

اسدی با بیان اینکه سالانه حدود ۴۰ هزار فرآورده خونی در استان زنجان توزیع می‌شود، اظهار کرد: بخشی از این تعداد برای تولید دارو و بخشی نیز برای کمک‌رسانی به شبکه ملی خون‌رسانی ارسال می‌شود.

وی در رابطه با اهدای خون در روز عاشورا و تاسوعا، افزود: اهداکنندگان، اهدای خون را به روز تاسوعا و عاشورا موکول نکنند و برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و حفظ سلامتی خود با اخذ نوبت می‌توانند روز اربعین نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

این مسئول با تاکید بر لزوم رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان زنجانی، خاطرنشان کرد: اکنون افراد جامعه به دو دسته رعایت‌کنندگان و رعایت‌نکنندگان پروتکل‌های بهداشتی تقسیم می‌شوند که باید دسته اول را طبقه ممتاز اجتماعی نامید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
اونوقت سینو فارم چی؟!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین