کد خبر: ۷۲۱۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

پیام ارتش اسرائیل به حزب‌الله در پی شلیک 19 موشک

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تمایلی ندارد تنش‌ها در جنوب لبنان به جنگی فراگیر منجر شود.
پیام ارتش اسرائیل به حزب‌الله در پی شلیک 19 موشک
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از عربی۲۱، امنون شیفلر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفت: ما تمایلی به جنگ فراگیر نداریم اما مطمئنا آماده آن هستیم. آنچه که مطلوب باشد آن را انجام می‌دهیم.

وی گفت: ۱۹ موشک از لبنان به اسرائیل شلیک شد اما تلفات انسانی نداشت. سه موشک در خاک لبنان سقوط کرد و ۱۶ موشک از مرزها عبور کرد که سامانه دفاع هوایی ۱۰ مورد آن را رهگیری کرد. ما معتقدیم که حزب الله لبنان می‌خواهد نشان بدهد که کنترل جنوب لبنان را در دست دارد و خواهان جنگ فراگیر نیست. اینکه حزب الله لبنان مناطق غیرمسکونی را هدف قرار می‌دهد دلیلی بر این مسئله است.

روز جمعه حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در پاسخ به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان حملاتی را به جولان و الجلیل در اراضی اشغالی انجام داده است. در پاسخ به این حملات ارتش رژیم صهیونیستی نیز برخی روستاها و شهرک‌های جنوب لبنان را هدف قرار داد.

روز جمعه بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی تبادل آتش بین حزب الله و ارتش اسرائیل ، گفت که اسرائیل خواهان آرامش امنیتی با لبنان است ، اما در عین حال تهدید کرد که" اسرائیل می‌تواند اوضاع لبنان را حتی وخیم‌تر کند."

گانتس افزود: "در مرز شمالی تبادل آتش صورت گرفت. ما به این رویدادها واکنش نشان دادیم و قصد نداریم اجازه دهیم حزب‌الله با ما بازی کند و حزب‌الله این را می‌داند."

گانتس افزود: "وضعیت لبنان شکننده است و ما می‌توانیم آن را آسیب پذیرتر کنیم. ما به حزب‌الله ، ارتش لبنان و دولت لبنان توصیه می‌کنیم که با دولت اسرائیل وارد جنگ نشوند. ما هیچ منافعی در کشور لبنان نداریم، به جز آرامش امنیتی. "

شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که دولت این رژیم پیام آتش بس داده است.

این شبکه افزود: ارتش اسرائیل تأکید کرده که نمی‌خواهد اوضاع دچار تنش شده یا وارد جنگ شود و نمی‌خواهد لبنان را به خط درگیری تبدیل کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین