کد خبر: ۷۲۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۴

رايس همچنان بدنبال تحريم‌های بيشتر ايران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریكا پنجشنبه در نشست وزاری خارجه ناتو بار دیگر در سخنان خصمانه‌ای تاكید كرد: «با وجود رد مذاكرات هسته‌ای از سوی ایران، قدرت‌های جهان به اعمال فشار و افزایش تحریم‌ها علیه ایران، ادامه خواهند داد و با بكارگیری محركهای مختلف تهران را وادار به توقف غنی‌سازی اورانیوم خواهند كرد».

به گزارش خبرگزاری فرانسه رایس در كنفرانسی خبری در بروكسل با اشاره به تلاشهای خاویر سولانا رئیس اتحادیه اروپا و درخواست افزایش تحریم‌های از سوی كشورهای غربی مدعی شد: «گروه1+5 باید استراتژی خود را ادامه دهد و ما به مذاكرات خود درباره وضعیت آینده ایران ادامه خواهیم داد».

وزیر خارجه آمریكا در ادامه افزود:« راهكارهای زیادی روی میز مذاكره وجود دارد و ایرانیان خواستار اطلاعات بیشتری نسبت به این راهبردها می‌باشند و این بستگی به ایران دارد كه مذاكرات را بپذیرد ».

شایان ذكر است خاویر سولانا بیش از 18 ماه با ایران درحال مذاكره بود تا ایران در مقابل ارائه امتیازات گسترده سیاسی و اقتصادی غنی‌سازی اورانیوم را متوقف سازد و در همین زمان شورای امنیت 3 قطعنامه تحریم را علیه ایران به تصویب رساند.

ایران همواره اتهامات وارده از سوی كشورهای غربی را رد كرده و به طور مداوم اعلام داشته كه غنی‌سازی اورانیوم در مصارف صلح آمیز بكار می‌رود.

گفتنی است روز چهارشنبه «محمود احمدی نژاد» هرگونه مذاكره با سولانا را رد كرد و اعلام داشت تهران تنها با آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای مذاكره می‌كند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین