کد خبر: ۷۲۱۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵

ماجراجویی‌ و اتهام‌زنی ناکام صهیونیست‌ها علیه ایران

یک هفته هیاهوی رسانه ای صهیونیستها به همراه حامیان غربی این رژیم در نهایت نتیجه و دستاورد قابل اعتنایی برای این رژیم نداشت. برخی اعضای شورای امنیت در نشست روز جمعه از اتهامات انگلیس درباره اسرائیل حمایت نکردند و خواستار تحقیقات مستقل و کاملی برای روشن شدن صحت و سقم این ادعا شدند.
ماجراجویی‌ و اتهام‌زنی ناکام صهیونیست‌ها علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

صبح جمعه هشتم مردادماه، گروه نظامی انگلیسی موسوم به "عملیات‌های تجاری دریایی" در بیانیه‌ای مدعی شد یک کشتی شامگاه پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر "الدقم" هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه شرکت "زودیاک ماریتایم" که متعلق به "ایال عوفر" میلیاردر صهیونیست مستقر در لندن است، اعلام کرد که دو نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام "مرسر استریت" در پی حمله به آن، کشته شدند.

مقام‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی تنها ساعاتی بعد از وقوع این حادثه بدون ارائه هیچ‌گونه مدارک متقن و مستنداتی مدعی شدند که ایران عامل حمله به کشتی تجاری مرسر استریت بوده است. آن هم در حالی که هنوز ابعاد و عاملان این حمله مشخص نشده است. جنجال آفرینی‌های رژیم صهیونیستی به منظور تشدید تنش میان ایران و جامعه بین الملل است تا نهایتا ایران را از فضای تعاملی و مذاکره دور کند و اجماعی علیه ایران ایجاد کند.

در همین زمینه بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی گفته که آماده حمله به ایران هستیم. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات بنی گانتز در توییتر نوشت: «رژیم اسرائیل در مورد تازه‌ای از نقض فاحش قوانین بین‌المللی، حالا بی‌شرمانه ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کند».

خطیب زاده با بیان اینکه ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس است، اظهارات تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌ شده از سوی انگلیس و آمریکا را محکوم و تصریح کرد: آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. وی هشدار داد: هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.

البته ماجراجویی های رژیم اسرائیل سابقه ای طولانی دارد این رژیم همواره به دنبال تحریک و تشدید تنش در خاورمیانه است و از هر ابزاری که بتواند به ایران ضربه بزند، استفاده می کند. طی روزهای اخیر کوخاوی رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به دولت جو بایدن هشدار داد که این رژیم برنامه‌های تازه دیگری را برای حمله به ایران در سال جاری میلادی تدارک دیده است. پس از آن مجید تخت روانچی، سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان خواستار واکنش جامعه بین المللی به اظهارات رییس ستاد ارتش رژیم اسرائیل شد.

روانچی در مورد ادعاهای و تهدید های اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: امروز اسرائیل و حامیانش اطلاعات جعلی در مورد حوادث اخیر در آب‌های منطقه ارائه کرده تا شورای امنیت را متقاعد کنند ایران را محکوم کند و شکست خوردند. ما این ادعاها را به شدت رد می کنیم. شورای امنیت بایستی با ماجراجویی اسرائیل در منطقه برخورد کرده و فریب و جعل سازی‌های آن را رد کند.

زهرا ارشادی، معاون نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد هم با رد مسئولیت ایران در این حادثه رژیم اسرائیل را عامل «ماجراجویی و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه» دانست. این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: رژیم اسرائیل همچنان گستاخانه تهدید می کند که علیه کشورهای منطقه از زور استفاده خواهد کرد در حالی که این رژیم بیش از هفت دهه منبع اصلی تهدید، بی ثباتی و ناامنی در منطقه بوده است.

ارشادی ضمن همدردی با خانواده های کسانی که عزیزانشان را در آن حادثه از دست داده اند، با بیان اینکه مقامات اسرائیلی بلافاصله بعد از این حادثه، ایران را به انجام آن رخداد متهم کردند، اظهار داشت: این رویه همیشگی و معمول رژیم اسرائیل است. هدف آنها نیز منحرف ساختن افکار عمومی جهان از جنایات این رژیم و اقدامات غیرانسانی آن در منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه مظلوم نمائی، دروغ و فریب بخشی از ابزارهای رژیم اسرائیل است، گفت که هدف جار و جنجال اسرائیل در حادثه مرسر استریت پنهان کردن اقدامات تروریستی خود علیه ناوبری تجاری است.

به گفته این دیپلمات کشورمان، ‌این رژیم تنها در کمتر از دو سال، بیش از ۱۰ کشتی تجاری در دریاهای منطقه را مورد حمله قرار داده است. وی یادآورشد: در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۱، نخست وزیر سوریه اعلام کرد که هفت نفتکش در مسیر خود به سوریه مورد حمله قرار گرفته‌اند. در ۱۱ مارس ۲۰۲۱ نیز رسانه ها گزارش دادند که اسرائیل حداقل بیش از ۱۰ کشتی عازم سوریه را که بیشترشان حامل نفت بودند، هدف قرار داده است. در ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ هم یک نفتکش در سواحل سوریه مورد حمله یک پهپاد قرار گرفت. سه سوری از جمله دو خدمه کشتی در این حمله کشته شدند عامل همه این حوادث اسرائیل بود

او با اشاره به تجاوزهای نظام مند و مستمر رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای منطقه گفت: این اقدامات غیرقانونی تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است که آخرین نمونه این اقدامات، حمله هوایی اخیر آن به لبنان است. اینها نقض فاحش حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل است و نباید بدون مجازات باقی بماند. شورای امنیت باید از ماجراجویی لجام گسیخته رژیم اسرائیل در منطقه جلوگیری کند. شورای امنیت سازمان ملل همچنین باید ثابت کند که در دام فریب ها و اخبار ساختگی رژیم اسرائیل گرفتار نمی‌شود.

به دنبال یک هفته شانتاژ رسانه ای و هیاهوی تبلیغاتی در نهایت تلاشهای رژیم صهیونیستی در اتهام زنی علیه ایران ناکام ماند.البته از همان ابتدا و زمانی که آمریکا، انگلیس از احتمال نقش ایران در حمله به مرسر استریت سخن گفته بودند معلوم بود که اسناد متقنی در اختیار ندارد. در همین زمینه یک منبع سازمان ملل اعلام کرد که برخی اعضای شورای امنیت در نشست روز جمعه از اتهامات ادعایی انگلیس علیه ایران درباره نفتکش اسرائیلی حمایت نکردند و تحقیقات مستقل و کاملی را برای روشن شدن صحت و سقم این ادعا خواستار شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از راشاتودی، این اعضا تاکید کردند که باید تحقیقات مستقلی درباره این ادعا انجام شود.

این منبع افزود: بدیهی است که همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل آماده حمایت از ادعاهای شرکای غربی نبودند درحالی که نتایج تحقیقات مستقل و بی طرف بین المللی مهیا نشده است.

مسکو پیشتر خواستار اطلاعات بیشتر قبل از نتیجه گیری در مورد این حادثه شد. «دمیتری پولیانسکی» معاون سفیر روسیه در سازمان ملل گفت که کشورش تحلیل انگلیس را رد می کند.

وی گفت: ما نیاز به اثبات حقایق داریم و نباید بدون اثبات آنچه اتفاق افتاده است، شتابزده نتیجه گیری یا اقدام کنیم.

تغییر دولت‌ها در رژیم اسرائیل تاثیری بر تقابل تل آویو با تهران نخواهد داشت. رژیم اسرائیل از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به اقتصاد، سیاست، دیپلماسی، امنیت، فعالیت‌های هسته‌ای ایران، توان موشکی، نفوذ منطقه‌ای و دیگر ابعاد دریغ نخواهد کرد. از جاسوسی گرفته تا ترور، خرابکاری، حمله مستقیم نظامی، تهاجم پهپادی، سرقت اسناد، حمله هوایی و موشکی و توان سایبری و اتهام زنی در عرصه بین الملل برای ضربه زدن به ایران استفاده می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین