کد خبر: ۷۲۱۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

واکنش تایفون‌های نیروی هوایی انگلیس به پرواز توپولوف‌های-142 روسیه

نیروی هوایی انگلیس مدعی مقابله با دو فروند «توپولوف» نیروی هوایی روسیه نزدیک حریم هوایی اسکاتلند شد.
واکنش تایفون‌های نیروی هوایی انگلیس به پرواز توپولوف‌های-142 روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال پرواز دو فروند هواپیمای راهبردی روسیه نزدیک حریم هوایی انگلیس، چند فروند جنگنده این کشورموفق به رهگیری هواپیماهی نظامی روسیه شدند.

به‌ گزارش وبگاه «دیفنس جورنال» نیروی هوایی آنگلیس اعلام کرده است که چند فروند جنگنده رهگیر «تایفون» از پایگاه هوایی «لوسی ماوث» در شمال اسکاتلند موفق به رهگیری دو فروند «توپولوف-142» روسیه شدند. این هواپیماها ویژه مقابله با زیر دریایی و ماموریت شناسایی هستند. انگلیس مدعی شده که این هواپیماها قصد پرواز به حریم هوایی انگلیس و جمع آوری اطلاعات را داشتند.

وزارت دفاع روسیه بارها اعلام کرده که در پروازهای خود تمام قوانین و مقررات هوانوردی بین‌المللی را رعایت کرده است.

ارتش روسیه نیز به تازگی اعلام کرد که چهار جنگنده‌ این کشور، سه بمب‌افکن «B-52H» آمریکا را در نزدیکی مرز روسیه رهگیری کرده است. بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، دستگاههای کنترل هوایی روسیه، سه هدف هوایی را در حال نزدیک شدن به حریم هوایی روسیه بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای «برینگ» شناسایی کردند.

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد: «به منظور شناسایی اهداف هوایی و جلوگیری از ورود غیرقانونی به حریم هوایی روسیه، دو جنگنده میگ-31 و سوخو-35 از نیروهای پدافند هوایی منطقه نظامی شرقی به پرواز درآمدند.»

این مرکز با اعلام این که از هرگونه ورود غیرقانونی به حریم هوایی روسیه جلوگیری شد، ادامه داد که جنگنده‌های روس، اهداف هوایی را به عنوان بمب‌افکن‌های راهبردی «B-52H» فرماندهی حملات جهانی نیروی هوایی ایالات متحده شناسایی کردند و آن‌ها را بر فراز دریای برینگ همراهی کردند.

این اولین بار نیست که در ماه جاری، جنگنده‌های روس، هواپیماهای نظامی آمریکایی را رهگیری می‌کنند به طوری که پیش از این نیز در تاریخ دوم تیرماه، وزارت دفاع روسیه از ماموریت موفق شناسایی و رهگیری یک فروند جت تجسسی پیشرفته آمریکا نزدیک مرزهای روسیه خبر داد.

روسیه بارها از پروازهای جاسوسی هواپیماهای آمریکا و ناتو خبر داده و تاکید کرده این گونه موارد منجر به تشدید تنش می‌شود

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین