کد خبر: ۷۲۱۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱

هزاران معترض ضد دولت فرانسه به خیابان‌ها آمدند

رسانه‌ها از برگزاری تجمعات ضد دولتی در فرانسه در اعتراض به قوانین سفت و سخت دوره کرونا در شهرهای مختلف این کشور از جمله «پاریس»، «نیس» و «مون پلیه» خبر دادند.
هزاران معترض ضد دولت فرانسه به خیابان‌ها آمدند
آفتاب‌‌نیوز :

هزاران نفر از شهروندان معترض فرانسه بعد از ظهر شنبه به وقت تهران به خیابان‌های شهرهای مختلف فرانسه آمده و اعتراض خود را نسبت به اجرای مجوز بهداشتی اجباری کرونا برای عموم مردم و همچنین واکسیناسیون اجباری اعلام کردند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» اعتراض‌های سراسری از شنبه در چندین شهر فرانسه آغاز شد و هزاران نفر برنامه‌های دولت برای تشدید محدودیت‌های ضد کرونا را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، راهپیمایی بزرگی در پاریس با حضور گسترده پلیس برگزار شد. این دور از اعتراض تا کنون بدون هیچ حادثه برگزار شده و برخوردی بین پلیس و مردم صورت نگرفته است. تجمعات اعتراضی دیگری نیز در شهرهای دیگر فرانسه از جمله شهر ساحلی «لا روشل» در جنوب و «لیل» در شمال فرانسه برگزار شد.

خبرگزاری «رویترز» نیز در این زمینه نوشت، معترضان در خیابان‌های پاریس، نیس ، مون پلیه و شهرهای دیگر تجمع کردند و پلاکاردهایی با عنوان «نه به دیکتاتوری» و شعار «ماکرون، قوانین بهداشتی شما را نمی‌خواهیم» سردادند.

در میان معترضان آنارشیست‌های چپ افراطی، هواداران راست افراطی و اعضای جنبش «جلیقه زردها» حضور دارند. دوسوم مردم فرانسه در حال حاضر یک دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و 55 درصد کاملاً واکسینه شده‌اند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه چند هفته پیش اعلام کرد در آینده ورود به بسیاری از اماکن عمومی مانند سینما یا رستوران تنها با ارائه گواهی‌نامه‌های عدم ابتلا به کرونا امکان‌پذیر است. شهروندان فرانسه هفت روز بعد از تزریق دومین دوز واکسن کرونا یا دو روز بعد از تست منفی ابتلا به کرونا می‌توانند گواهی سلامت دریافت کنند.

دولت فرانسه این طرح را با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا و بستری شدن بیماران در بیمارستان‌ها ارائه داده‌اند. قرار است از تاریخ ۹ آگوست به بعد ورود به اماکن عمومی بدون ارائه این گواهی‌نامه‌ها ممنوع شود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند اکثریت مردم فرانسه با این طرح موافقند اما برخی از شهروندان این کشور هم آن را مخالف آزادی‌های مدنی خود می‌دانند. «هاگر آمور»، پرستار ۳۷ ساله به آسوشیتدپرس گفته که از شغلش استعفا کرده است. او گفت: «فکر می‌کنم لازم نیست کسی به ما بگوید باید چه کاری انجام دهیم.»

او با بیان اینکه با کادر درمان، هنگام شیوع موج اول بیماری بد رفتاری شده، اضافه کرد: «حالا یک دفعه به ما می‌گویند اگر واکسن نزنیم تقصیر مردم است که بیماری منتقل می‌شود. خیلی بیزارکننده است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین