کد خبر: ۷۲۱۲۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
شهردار منتخب شورای تهران عنوان کرد

زاکانی: تشکیل قرارگاه اجتماعی در شهرداری تهران

زاکانی در خصوص موضوع استعفای خود از مجلس گفت: پس از رأی استمزاجی که اعضای شورا به من دادند این پیام داده شد که بنده برای این کار انتخاب شدم. بر همین اساس استعفای خود از مجلس را تقدیم آقای قالیباف کردم.
زاکانی: تشکیل قرارگاه اجتماعی در شهرداری تهران
آفتاب‌‌نیوز :

شهردار منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه هفته آینده استعفایش از مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت از تشکیل قرارگاه اجتماعی در مجموعه شهرداری تهران خبر داد.

علیرضا زاکانی در پایان دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم در جمع خبرنگاران در خصوص بدهی‌های شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران حدود ۶۶ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و در نقطه مقابل ۵۷ هزار میلیارد تومان مطالبه دارد؛ لذا زمانی که صحبت از بدهی‌های شهرداری تهران می‌شود باید مطالبات این مجموعه نیز در نظر گرفته شود.

وی افزود: بودجه امسال شهرداری تهران ۴۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که باید برای اداره این شهر به این بودجه توجه داشته باشیم. بی تردید باید علاوه بر اداره شهر به صورت سالیانه بخشی از بدهی‌ها را نیز پرداخت کنید. برای پرداخت بدهی‌ها باید نگاه تامین منابع مالی بخشی از محل مطالبات، بخشی از محل ایجاد رونق، بخشی از محل استفاده از ظرفیت‌های قانونی و مطالبات از دولت شامل سهم دولت در بلیت و تامین مالی برای خرید اتوبوس و بخشی نیز از طریق اوراق مشارکت تامین شود.

وی ادامه داد: بخشی از بدهی‌ها می‌تواند از محل تکمیل ۴۸۴ پروژه ناتمام تامین شود که هر یک ظرفیتی برای شهر محسوب می‌شود. بی تردید اداره شهر سخت است، اما شدنی است و با لطف خدا با به میدان آوردن مردم و با ایجاد تفاهم حاکمیت و حکومت ان‌شاء الله در آینده شهر خوبی خواهیم داشت.

زاکانی در خصوص مطالبه اعضای شورای شهر تهران در هنگام ارائه برنامه هایش گفت: تعامل دولت به نظر فرصت طلایی است که با حضور آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور و آقای قالیباف به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی فراهم شده و امکانپذیر است. به این ترتیب بخش زیادی از مجوز‌ها می‌تواند در جهت جهش شهر با وجود این ارتباط و تعامل صادر شود.

وی تاکید کرد: پروژه‌های شهر تهران تنها پروژه‌های عمرانی نیست و باید به کلان پروژه‌های اجتماعی و اقتصادی نیز که ظرفیت‌های بی نظیری را فراهم می‌کند توجه داشته باشیم.

شهردار منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ایجاد قرارگاه اجتماعی در شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: با ایجاد این قرارگاه در شهرداری تهران همه دستگاه‌های دخیل در امر آسیب‌های اجتماعی پای کار خواهند آمد و موضوعاتی، چون تکدی گری، معتادین متجاهر و کودکان کار در این قرارگاه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند تا راهکار‌هایی برای حل و فصل آن انتخاب شود.

وی در خصوص مدرک تحصیلی مرتبط با سمت شهردار تهران، گفت: آئین نامه‌ای در سال ۱۳۹۷ تنظیم شده که شرایط احراز شهردار در آن ذکر شده، اما نواقصی در آن وجود دارد از جمله اینکه بخشی از تخصص‌ها در آن نیامده از جمله تخصص‌های حوزه پزشکی. علاوه بر این موضوع هر فردی که قرار است در حوزه مدیریتی قرار بگیرد باید ویژگی‌های مدیریتی فرد نیز مورد بررسی قرار گیرد.

من در این حوزه باید ۴۲ سال عقبه‌ای که دارم مورد بررسی قرار گیرد. کسی که مدیر شهری شود باید مدیر اجرایی باشد و فهم مسائل شهر را داشته باشد. باید تدبیر کند و از دیگرانی که تخصص‌های مختلف دارند در حوزه‌های مختلف استفاده کند.

زاکانی در خصوص موضوع استعفای خود از مجلس نیز گفت: پس از رأی استمزاجی که اعضای شورا به من دادند این پیام داده شد که بنده برای این کار انتخاب شدم. بر همین اساس استعفای خود از مجلس را تقدیم آقای قالیباف کردم که طبق آئین نامه داخلی مجلس این استعفا در اولین جلسه قرائت و در جلسه هفته بعد مورد بررسی قرار می‌گیرد. به این ترتیب امروز استعفای من اعلام وصول می‌شود و هفته دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین