کد خبر: ۷۲۱۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۳

تصاویر| سیل مهیب در کلیبر/ ۳ فوتی و ۲ مفقود

بارش شدید باران و سیل عصر یکنشبه چهره روستاها و برخی مناطق شهرستان کلیبر را دگرگون کرد.
تصاویر| سیل مهیب در کلیبر/ ۳ فوتی و ۲ مفقود
آفتاب‌‌نیوز :

بارش بی سابقه باران طی این برهه زمانی در برخی مناطق شهرستان کلیبر علاوه بر غافلگیری مردم باعت خسارات به زیرساخت ها، باغات و تلفات احشام، خودروها و از کار افتادن تصفیه‌خانه‌ شهید لشکری شد.

سیل درروستای موتاللیق، روستای متعلق - سئلین، بند ارسباران، روستای پیغام در بخش مرکزی کلیبر، روبروی تصفیه خانه شهید لشگری شهرستان کلیبر و از کار افتادن تصفیه‌خانه‌ شهید لشکری و آسیب زیاد به تأسیسات، مزارع و باغات گزارش شده است.

به گزارش فارس، وحید شادی نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: تاکنون فوت سه نفر 13، 15 و 60 ساله و مفقود شدن دو نفر گزارش شده است و تمام نیروهای امدادی در حال فعالیت هستند. اطلاعات تکمیل متعاقبا اعلام می شود.

توضیحات فرماندار

در همین حال، فرماندار شهرستان کلیبر از وقوع سیل در چهار روستای این شهرستان شامل گوار، سهریق، عربشاه خان و چای کندی خبر داد و افزود: متاسفانه در این حادثه سه نفر از همشهریان مفقود شده اند.

عدالت حاجی پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این حادثه خساراتی جدی به تاسیسات زیربنایی شامل خط انتقال گاز، برق، آب شرب و تصفیهخانه آب شرب شهید لشگری وارد شده و دو دهنه‌ پل نیز آسیب جدی دیده اند و متاسفانه بیش از ۲۰۰ عدد دام سبک و سنگین از بین رفته اند. در این حادثه چند دستگاه تراکتور، دو دستگاه نیسان وانت، خودروی برداشت علوفه، یونجه و ادوات کشاورزی و همچنین طرح های هادی روستاها نیز خساراتی دیده است. اداره‌ی برق در حال حل مشکل قطع برقی روستاهای آسیب دیده و همچنین واحد امداد و نجات نیز در حال کمک‌رسانی به آسیب دیدگان است.

فرماندار کلیبر خاطرنشان کرد: گروه تجسس صبح فردا برای پیدا کردن سه نفر از اهالی مفقود شده به محل حادثه اعزام خواهد شد و در حال حاضر راه های مسدود شده با همت راهداری و سایر افراد باز شده و اکنون و رفت و آمد در این مسیرها انجام می‌شود.

وی از حضور سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و اعضای ستاد بحران برای کمک رسانی به سیل زدگان خبر داد و افزود: به دلیل حجم زیاد خسارت وارده به تصفیه خانه شهید لشگری که آب حدود ۹۰ روستا را تامین می کند کمی با مشکل روبرو هستیم.

حاجی پور در خصوص آتش سوزی منطقه کلیبر نیز گفت: خوشبختانه این حادثه که در دو نقطه اتفاق افتاده بود، کاملا حریق مهار شده و در مسیر روستای کیارق نیز توسط نیروهای مردمی، سپاه، بسیج و اعضای مدیریت بحران محل اطفای حریق به صورت کامل انجام و خطر به طور کامل برطرف شده است.

وی از آمادگی کامل دستگاه های شهرستان و استان در مواقع ضروری و فصل گرما خبر داد و افزود: امروز نیز هواپیمای ایلوشین ۴٠ تنی اطفای حریق که در ترکیه بود به این منطقه اعزام شده و بعد از بازدید، به صورت آزمایشی آب پاشی کرده و با یک دستگاه هلیکوپتر آب پاش نیز به صورت آزمایشی در محل حاضر شدیم تا تمرینی باشد برای مواقع بحرانی که بتوان به موقع عمل کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه علت حادثه آتش سوزی در دست بررسی است، از یاری کلیه نیروهای مردمی، بسیج، سپاه و غیره که با کمترین امکانات بیشترین کار ممکن را کردند تقدیر و تشکر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین