کد خبر: ۷۲۱۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

۵۷۹ عضو طالبان کشته شدند

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۷۹ عضو گروه طالبان در مناطق مختلف این کشور کشته و ۱۶۹ تن دیگر هم زخمی شدند.
۵۷۹ عضو طالبان کشته شدند
آفتاب‌‌نیوز :

در بیانیه وزارت دفاع افغانستان که روز دوشنبه منتشر شد آمده است این افراد طالبان دراستانهای ننگرهار، خوست، لوگر، پکتیا، قندهار، هرات، فراه، جوزجان، سمنگان،هلمند، تخار، قندوز و پنجشیر کشته و زخمی شدند.

منابع خبری افغانستان امروز(دوشنبه) اعلام کردند که افراد گروه طالبان بامداد امروز حملات خود را بر مزارشریف و پلخمری در استانهای بلخ و بغلان آغاز کرده اند.

مقامات محلی در مزارشریف به مردم اطمینان داده اند که نگران اوضاع نباشند و آنها اجازه نمی دهند که طالبان وارد شهر مزارشریف شوند.

همچنین از استان پکتیا در جنوب افغانستان گزارش شده است که ۲۱ عضو یک خانواده از اثر انفجار بمب کنار جاده ای طالبان در شهرستان «سیدکرم» کشته و دو تن دیگر آنها هم زخمی شده اند.

کابل پایتخت افغانستان هم صبح امروز شاهدی انفجاری بود که در آن یک غیر نظامی کشته و دو نظامی دیگر زخمی شدند.

فردوس فرامرز سخنگوی پلیس کابل گفت که حادثه صبح امروز دوشنبه در شهرستان بگرامی رخ داد اما وی در باره هویت کشته شدگان اطلاعات بیشتری نداد.

منابع خبری افغانستان همچنین از استان سمنگان در شمال این کشور گزارش دادند که «محمدآصف عظیمی» عضو سابق مجلس سنای افغانستان و از فرماندهان مربوط به حزب جمعیت اسلامی صلاح الدین ربانی با بیش از ۸۰ تن از افراد خود به طالبان پیوسته است.

روزنامه صبح کابل نوشت که وی طی یک هفته گذشته با طالبان ارتباط قرار کرده و با پیوستن او که دیروز صورت گرفت، طالبان حملات خود را بر شهر ایبک مرکز این استان نیز آغاز کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
1
هیچ کس نمی گوید پشتیبانی در این حد چگونه انجام شده قطعا از توان طالبان خارج است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین