کد خبر: ۷۲۱۳۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

درخواست صرفه جویی در مصرف برق برای کمک به تولید اکسیژن بیماران

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: اختلال در تامین برق صنایع فولادی منجر به اختلال در تولید اکسیژن بیماران کرونایی خواهد شد، لذا خاموش کردن یک لامپ اضافه کمک قابل توجهی برای عبور از موج کرونا خواهد کرد و مجبور نمی‌شویم خاموشی زمانبندی شده طی روزهای آینده اعمال کنیم.
درخواست صرفه جویی در مصرف برق برای کمک به تولید اکسیژن بیماران
آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسن متوالی زاده در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امسال سال بسیار سختی برای صنعت برق بود، اظهار کرد: گرما و خشکسالی بی سابقه و مصرف بالای برق چالش‌های زیادی برای ما و برخی اوقات محدودیت برای مشترکان ایجاد کرد که لازم است عذرخواهی کنیم.

وی با بیان اینکه خشکسالی امسال در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود، گفت: ۷۰۰۰مگاوات از تولید نیروگاه های برقابی از دسترس خارج شد، مصرف کشاورزی به دلیل نیاز به آبیاری افزایش یافت، افزایش گرمای پنج درجه ای در فروردین ماه و سه درجه افزایش در تابستان منجر به رسد ۵۰۰۰ مگاواتی برق شد، همچنین مهمان ناخوانده‌ای به نام رمزارز غیرمجاز برق کشور را می بلعد و اختلال ایجاد می کند.

مدیر عامل شرکت توانیر با تاکید بر اینکه علیرغم شرایط یاد شده همراهی مردم و صنایع بزرگ همکاری کردند و رسانه ها باعث شدند اطلاع رسانی لازم انجام شود، اظهار کرد: مصرف صنایع تغییر محسوسی داشت به طوری که در روزهای گذشته محدودیتی اعمال نشد اما در هفته جاری به دلیل گرمای شدید و عدم حساسیت مردم، مصرف رشد داشته به طوری که دیروز مشکل داشتیم.

وی از مردم خواست برای جلوگیری از اختلال صرفه جویی کنند، چراکه عدم تامین برق مشکلات زیادی بدنبال خواهد داشت.

متوالی زاده با بیان اینکه با کاهش دمای محیط و روشنایی به راحتی می توانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم، گفت: بنابراین نیاز به همکاری مردم و صنایع داریم، صرف کننده به همان اندازه تولیدکننده در مدیریت برق نقش دارد.

وی درباره احتمال ایجاد اختلال در صادرات برق به همسایگان به دلیل نوسان های ایجاد شده در سال جاری گفت: ما همیشه سعی کردیم در قراردادهای بین المللی ثبات و پایداری داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت توانیر افزود: علیرغم محدودیت هایی که امسال داشتیم سعی کردیم طبق قرارداد ارسال برق را داشته باشیم، به طوری که طرف های قرارداد به دلیل رعایت مفاد قراردادی در گذشته از ما قدردانی داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین