کد خبر: ۷۲۱۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴

اتهام‌زنی مجدد آمریکا و انگلیس علیه ایران در نشست شورای امنیت

وزیر خارجه آمریکا و وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی حمله اخیر به کشتی صهیونیستی مرسر استریت در دریای عمان را به ایران نسبت دادند.
اتهام‌زنی مجدد آمریکا و انگلیس علیه ایران در نشست شورای امنیت
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه در اظهاراتی در جلسه شورای امنیت درخصوص امنیت دریانوردی مدعی شد که واشنگتن "اطمینان دارد که ایران به کشتی مرسر استریت حمله کرده است".

وی در ادامه افزود: حمله ایران به کشتی مرسر استریت غیرقابل توجیه است. وظیفه تمامی کشورهاست که اشخاص خاطی را مسئول بدانند. انجام ندادن این کار باعث افزایش احساس مصونیت آن‌ها می‌شود و بی‌توجهی دیگران به نظم دریانوردی را بیشتر می‌کند.

به گزارش فرانسه ۲۴، وزیر دفاع انگلیس هم در این نشست که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: حمله ایران به مرسر استریت نقض قوانین بین المللی دریانوردی است.

او مدعی شد: ایران به وسیله ۲ فروند پهپاد به کشتی مرسر استریت حمله کرد.

چندی پیش رسانه‌ها گزارش دادند که یک نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی به نام مِرسِر استریت در نزدیکی عمان هدف حمله توسط پهپاد قرار گرفته که طبق همین گزارشات در اثر آن دو تن از خدمه کشتی، شامل یک بریتانیایی و یک رومانیایی جان خود را از دست داده اند.

مقامات صهیونیستی و همچنین انگلیس و آمریکا در ادعاهایی، بدون ارائه هیچ گونه مدرکی ایران را متهم به دست داشتن در این حادثه کرده و می گویند که حمله کار ایران بوده است. این کشورها به همراه رومانی در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل ضمن طرح اتهامات خود، خواستار رسیدگی به این موضوع شده اند.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونسیتی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست داشتن تهران در حمله به نفت کش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت: موجودیت رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن های واهی بردارد و این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می کند.

این دیپلمات ارشد ایران با بیان اینکه این رژیم هر جایی که رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است تصریح کرد: مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین