کد خبر: ۷۲۱۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲

انگلیس: ایران عامل حمله به کشتی مرسر استریت است

وزیر دفاع انگلیس در جلسه شورای امنیت با موضوع امنیت دریایی حمله به کشتی صهیونیستی در نزدیکی سواحل عمان را به ایران نسبت داد.
انگلیس: ایران عامل حمله به کشتی مرسر استریت است
آفتاب‌‌نیوز :

بعد از ادعا‌های «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه انگلیس علیه ایران در جلسه شورای امنیت، «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس هم در این جلسه حمله به کشتی صهیونیستی «مرسر استریت» را به ایران نسبت داد.

«بن والاس» در این نشست که از ساعاتی پیش برای رایزنی درباره امنیت دریایی آغاز شده مدعی شد که انگلیس و کشور‌های دیگر به این جمع‌بندی رسیده‌اند که ایران عامل حمله به کشتی مرسر استریت بوده است.

او گفت: «انگلیس و جامعه بین‌المللی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که این کشتی با استفاده از یک یا چند "پرندهٔ هدایت‌پذیر از دور" (پهپاد) توسط ایران مورد حمله قرار گرفته است. این حمله، علاوه بر خسارت به کشتی به کشته شدن یک تبعه انگلیس و یک تبعه رومانی منجر شد.»

او در ادامه تصریح کرد: «ما این حمله عامدانه، غیرقانونی و هدفمند که مصداق عدول آشکار ایران از قوانین بین‌المللی است را محکوم می‌کنیم.»

ساعتی قبل‌تر «آنتونی بلینکن» در همین جلسه اتهامات مشابهی علیه ایران مطرح کرد و گفت: «یک کشتی تجاری که که در شمال دریای عرب (دریای مکران) در آب‌های بین‌المللی بود توسط پهپاد‌های انتحاری مورد حمله قرار گرفت. این حمله به مرگ دو نفر انجامید. بر اساس اطلاعات موجود ما اطمینان داریم که ایران این حمله غیرموجه را ترتیب داده است».

بیلنکن این اقدامات را تهدید کننده آزادی دریانوردی، تجارت دریایی و جان انسان‌ها خواند و با خانواده‌های کشته‌شدگان اهل رومانی و انگلیس ابراز همدردی کرد و خواستار بازخواست کسانی شد که در این حادثه دست داشته‌اند.

صبح جمعه هشتم مردادماه، گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین